Huawei zapowiada: Mate 10 zmiażdży nowego iPhone'a
Huawei zanotował kolejny już świetny kwartał, ale firma nie ma zamiaru na tym poprzestać. Jej szef zapowiedział już nawet, że flagowy Mate 10 będzie w wielu aspektach lepszy niż nowy iPhone Apple'a.
28.07.2017 | aktual.: 28.07.2017 17:42
Świetny kwartał Huaweia
Huawei ujawnił ostatnio oficjalnie wyniki finansowe za dwa pierwsze kwartały tego roku, które wskazywały na dochody sięgające 105,4 mld juanów (prawie 57 mld zł). Chińskiemu gigantowi udało się poprawić o 36,2 proc. wyniki względem roku ubiegłego, a kluczowe znaczenie w tym miała sprzedaż smartfonów.
W pierwszym półroczu 2017 roku Huawei sprzedał 73,01 mln egzemplarzy inteligentnych telefonów, a więc o 20,6 proc. więcej niż przez pierwsze sześć miesięcy 2016 roku. Chińczycy nie mają zamiaru na tym poprzestać - chcą zakończyć rok z wynikiem 140-150 mln sprzedanych egzemplarzy.
Richard Yu (szef Huawei Technologies Consumer Business Group) w rozmowie z serwisem Bloomberg zdradził, że pomóc w osiągnięciu ambitnych celów ma Huawei Mate 10. Co nowego zdradził on o nadchodzącym flagowcu firmy?
Mate 10 ma być prawdziwą bombą
Jeden z szefów Huaweia jasno stwierdził, że nowość z pewnością nie będzie ustępować nowemu iPhone'owi. Mate 10 w kilku aspektach ma do tego znacznie wybijać się na tle smartfona Apple'a. Najważniejsze według Yu to:
- o wiele dłuższy czas pracy na baterii;
- o wiele szybszy proces ładowania baterii;
- o wiele lepsze funkcje fotograficzne.
Z wypowiedzi Richarda Yu jasno wynika także, że nowy smartfon chińskiej firmy będzie wyposażony w ekran wypełniający niemal cały przedni panel. Już wcześniej pojawiły się informacje, że Huawei może sięgnąć po nowy ekran Full Active firmy JDI, a wypowiedź Yu może sugerować, że coś jest na rzeczy.
Od jakiegoś czasu pewne jest to, że Mate 10 będzie bazował na nowym układzie Kirin 970, o czym wspominaliśmy już w osobnym wpisie. Rozwiązanie to stworzone będzie w procesie litograficznym 10 nm, a jego masowa produkcja miała już ruszyć.
Huawei stawia na topowe urządzenia
Richard Yu w rozmowie z serwisem Bloomberg wspomniał również, że Huawei na kluczowych rynkach - Europa czy Chiny - ma skupić się na wysokomarżowych produktach. Oznacza to, że firma skoncentruje się na promocji urządzeń z wyższej średniej półki cenowej i produktach premium, a ograniczy liczbę wprowadzanych budżetowych nowości.
Ten ruch Huaweia nie powinien jednak specjalnie dziwić. Samsung już jakiś czas temu obrał podobną drogę, a cześć producentów - m.in. HTC czy Sony - w ogóle stara się nie wprowadzać modeli z niższych segmentów cenowych.