Wodoodporny Sony SmartWatch 2, czyli japoński zegarek po raz trzeci
Ten dzień należy do Sony. Poza gigantyczną Xperią Z Ultra firma zaprezentowała również coś dużo mniejszego, czyli zegarek SmartWatch 2.
25.06.2013 | aktual.: 25.06.2013 14:43
Ten dzień należy do Sony. Poza gigantyczną Xperią Z Ultra firma zaprezentowała również coś dużo mniejszego, czyli zegarek SmartWatch 2.
Nie jest to pierwszy inteligentny zegarek Japończyków, bo od dawna mają oni w ofercie modele LiveView oraz SmartWatch. Co prawda nigdy nie zdobyły one zbyt wielkiej popularności, ale Sony nie zamierza rezygnować z tego typu urządzeń. Nie powinno to zresztą nikogo dziwić, bo podobne rozwiązania szykują już m.in. Apple, Samsung, Microsoft oraz – prawdopodobnie – Google. Rezygnacja z tej części rynku w takim momencie byłaby zatem nierozsądna.
[solr id="komorkomania-pl-169780" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3497,sony-xperia-z-ultra-jest-ogromna-i-zapowiada-sie-rewelacyjnie" _mphoto="sony-xperia-z-ultra-1697-4f42ba7.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3961[/block]
SmartWatch 2 cechuje się dotykowym wyświetlaczem LCD o przekątnej 1,6 cala oraz rozdzielczości 220 x 176. Sony popadło ze skrajności w skrajność, ponieważ w Xperii Z zastosowało ekran o ppi równym 440, co z ogromnym zapasem przebija zdolność przeciętnego ludzkiego oka, w nowym zegarku zaś zagęszczenie pikseli wynosi jedynie 176 na cal. Poza tym jest to niewielkie urządzenie, na które użytkownik będzie zazwyczaj patrzył z bliska, więc pikseloza może być wyjątkowo dokuczliwa. Sensownym wytłumaczeniem takiego zagrania jest troska o malutką baterię zastosowaną w urządzeniu, więc można to przeboleć.
Obudowa zegarka została wykonana z aluminium, a jej stylistyka nawiązuje do najnowszych produktów Sony, co dotyczy również charakterystycznego srebrnego włącznika.
Wspólnym mianownikiem tych urządzeń jest także certyfikat IP57, który świadczy o tym, że SmartWatch 2 jest wodoodporny. Obawiam się tylko, że raczej nie przyniesie to wszystkich korzyści, które z pewnością podsuwa Wam wyobraźnia; obecnie testuję odporną na wodę Xperię Tablet Z - jej ekran każdą kroplę wody, która na niego spadnie, odbiera jako tapnięcie. Całkowicie mokre urządzenie nie reaguje na dotyk w ogóle. Jeśli Sony nie dopracowało tej technologii (a na razie nic się o tym nie mówi), to będzie można zapomnieć o używaniu zegarka w deszczu czy na basenie. Mimo wszystko ogromnym plusem jest to, że w takich sytuacjach nic się nie popsuje.
Co istotne, SmartWatch 2 będzie kompatybilny nie tylko ze smartfonami i tabletami Sony, ale też z każdym urządzeniem pracującym pod kontrolą Androida w wersji co najmniej 4.0. Dzięki zastosowaniu modułu NFC wystarczy jeden dotyk, by sparować ze sobą urządzenia. Komunikacja odbywać się będzie za pośrednictwem technologii Bluetooth 3.0.
Zegarek pozwoli na zarządzanie połączeniami, SMS-ami, e-mailami, powiadomieniami, statusami z serwisów społecznościowych oraz odtwarzaczem muzycznym bez konieczności wyciągania telefonu z kieszeni. Już na starcie użytkownik będzie mógł pobrać ponad 200 dedykowanych mu aplikacji, a dzięki otwartemu API niezależni deweloperzy będą mogli przygotowywać własne.
A jak z baterią? Nie jest najgorzej - producent zapewnia, że wystarczy ona na ok. 5-6 dni niskiego oraz 3-4 dni standardowego użytkowania. Koncern nie zdradza jednak, co rozumie przez "niskie" i "standardowe" użytkowanie.
Sony twierdzi również, że urządzenie będzie szybsze od poprzednika, jednak nie są znane żadne szczegóły na temat jego specyfikacji. Owiana tajemnicą jest także jego cena, niewiele danych o zegarku zdradza również oficjalny film promocyjny. Wiadomo jedynie, że do sprzedaży trafi dopiero we wrześniu.
Dlaczego zatem SmartWatch 2 został zaprezentowany już teraz, skoro wciąż tak mało o nim wiemy, a jego rynkowy debiut jest dość odległy? Trudno oprzeć się wrażeniu, że Japończykom zależało wyłącznie na tym, by wyprzedzić konkurencję, o której wspomniałem na wstępie. Wiele wskazuje na to, że wkrótce era inteligentnych zegarków rozpocznie się na dobre, a Sony, prezentując tego typu gadżet z dwójką w nazwie, wyraźnie podkreśla, że nie tylko wyprzedziło konkurentów, ale też że Smart Watche ma w ofercie od dawna.
Źródło: Sony