Robert Downey Jr nową twarzą HTC. Czy Iron Manowi uda się wyciągnąć Tajwańczyków z kryzysu?
Po ujawnieniu ostatnich statystyk dotyczących sprzedaży modelu HTC One, Tajwańczycy nabrali wiatru w żagle i postanowili położyć większy nacisk na kwestię szeroko rozumianego marketingu. Bloomberg informuje, że twarzą nowej kampanii producenta będzie Robert Downey Jr, znany m.in. z roli Iron Mana.
21.06.2013 | aktual.: 21.06.2013 15:49
Po ujawnieniu ostatnich statystyk dotyczących sprzedaży modelu HTC One, Tajwańczycy nabrali wiatru w żagle i postanowili położyć większy nacisk na kwestię szeroko rozumianego marketingu. Bloomberg informuje, że twarzą nowej kampanii producenta będzie Robert Downey Jr, znany m.in. z roli Iron Mana.
Kontrakt został podpisany na okres dwóch lat, a w tym czasie do kieszeni aktora wpadnie 12 milionów dolarów. Jak HTC zamierza wykorzystać gwiazdę w swojej kampanii? Na chwilę obecną wiadomo jedynie tyle, że aktor powinien się pojawić w telewizji, prasie oraz na billboardach.
Niestety kontrakt obejmuje jedynie wizerunek aktora, a nie granych przez niego postaci. Nie zobaczymy zatem modelu HTC One w rękach Sherlocka Holmesa tudzież Iron Mana. Szkoda, bo o ile ten pierwszy i tak raczej nie pasowałby do produktu, o tyle człowiek z żelaza moim zdaniem idealnie nadawałby się do promowania aluminiowego smartfona. Oczyma wyobraźni widzę już nawet specjalny wariant kolorystyczny, na wzór tego, który kilka lat temu Samsung wykorzystał w swoim budżetowym Monte.
One w takiej kolorystyce mógłby wyglądać zjawiskowo, jednak prawdopodobnie będziemy musieli obejść się smakiem.
Brak praw do wykorzystania wizerunku Iron Mana smuci jeszcze z jednego względu - jest on silniejszą marką, niż sam Robert Downey Jr. Wystarczy zajrzeć do statystyk w Google Trends.
Mimo wszystko jednak bijąca rekordy popularności gwiazda Hollywood zdaje się być bardzo dobrym wyborem, zwłaszcza że Downey Jr ma niemałe doświadczenie w promowaniu smartfonów. W swojej kampanii wykorzystało go bowiem w 2008 roku samo Apple, kiedy to aktor użyczył głosu do kultowej już reklamy iPhone'a 3G.
New iphone Add
Widać tym samym, że tajwański koncern zupełnie zmienia swoją strategię. Z najnowszego raportu finansowego HTC, do którego dotarł Wall Street Journal, wynika, że koncern uciął o ponad połowę wydatki na pensje, premie i odprawy emerytalne dla pracowników na kierowniczych stanowiskach, co tylko w 2012 roku pozwoliło zaoszczędzić ponad 700 milionów dolarów (względem roku wcześniejszego). CEO firmy spotkał się także z akcjonariuszami i zasugerował wstrzymanie się z wypłaceniem dywidend, by zamiast tego móc skupić się na marketingu. Efektem tego działania jest właśnie m.in. współpraca z hollywoodzkim aktorem.
Przedstawiciele firmy HTC na chwilę obecną odmawiają komentarza w sprawie nadchodzącej kampanii promocyjnej, jednak pierwsze spoty z Robertem Downey Jrem powinny się pojawić w ciągu kilku tygodni.
Źródło: Bloomberg • Wall Street Journal