Asus stawia na smartfony i urządzenia noszone

Asus stawia na smartfony i urządzenia noszone

Asus Padfone 2
Asus Padfone 2
Źródło zdjęć: © Asus
Mateusz Żołyniak
19.11.2013 12:02, aktualizacja: 19.11.2013 13:26

Ostatnie wyniki finansowe Asusa nie były najlepsze, ale firma ma już pomysł, jak zaradzić spadkom. W przyszłym roku Tajwańczycy planują się skupić na segmencie smartfonów, a także wejść na rynek urządzeń noszonych.

W zeszłym tygodniu Asus ujawnił wyniki finansowe za trzeci kwartał. Wskazują one na spadek zysków o 26% w porównaniu z poprzednim rokiem. Jest to spowodowane kurczeniem się segmentu laptopów i desktopów, które obecnie stanowią trzon portfolio producenta.

Jerry Shen (CEO Asusa) twierdzi, że ma już plan działań na przyszły rok, który pozwoli na zwiększenie dochodów.

Jerry Shen, CEO firmy Asus:

Wciąż patrzymy z optymizmem na rynek laptopów i desktopów, ale naszym głównym celem na przyszły rok jest uczynienie działu smartfonów dochodowym.

Tajwańczycy mają położyć nacisk na segment telefonów. Według The Taipei Times firma już na styczniowych targach CES 2014 w Las Vegas pokaże nowego smartfona, a przez kolejne 12 miesięcy będzie systematycznie zwiększała liczbę dostępnych w ofercie komórek.

Asus ma zaprezentować również swoje pierwsze Chromebooki. Będą to urządzenia z niższej półki cenowej; model z 11,6-calowym ekranem ma kosztować 199 dol., a wersja z 13,3-calowym panelem 249 dol. Będzie to dopełnienie bogatej oferty tanich laptopów oraz tabletów z Windowsem. Na tym jednak nie koniec.

Firma jest także zainteresowana urządzeniami noszonymi. Debiutu sprzętu tego typu z logo Asusa na obudowie można spodziewać się na przyszłorocznych targach Computex (odbywających się na Tajwanie). Shen nie zdradził jeszcze, o jakie urządzenie chodzi, ale większość ekspertów stawia na inteligentny zegarek.

Decyzja o skupienia się na segmencie smartfonów może przynieść Asusowi wiele korzyści, ale firma będzie musiała się przyłożyć. Konkurencja na tym rynku jest ogromna: rywalami Tajwańczyków są nie tylko giganci (Samsung, Sony, LG, Huawei), ale także mniejsi chińscy producenci, którzy próbują kusić klientów niskimi cenami.

Shen i spółka będą musieli się postarać, jeżeli myślą o zdobyciu zauważalnych udziałów w rynku. Asus nie jest jednak bez szans. Udowodnił już, że potrafi robić udane telefony (seria PadFone, FonePad 6). Teraz trzeba dołożyć do tego niską cenę, co umożliwi m.in. współpraca z Intelem i wdrażanie rozwiązań opartych na Atomach. Na rynku tabletów udało się zdobyć niższy segment rynku, więc może powiedzie się również ze smartfonami.

Poza tym Asus ma sporo interesujących pomysłów i być może uda się mu wprowadzić na rynek jakieś świeże rozwiązania. Na to zresztą liczę także w kontekście urządzeń noszonych.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)