HTC atakuje konkurencję w nowych reklamach One
W sieci pojawiły się nowe reklamy HTC One, które mają pokazać zalety funkcji Blink Feed. Jak to ostatnio bywa, reklamy nie mogły nie uderzyć w konkurencje. Szkoda, że trochę bezsensownie.
11.05.2013 | aktual.: 11.05.2013 12:00
Oczywiście wyśmiewanie innych producentów to już dość powszechna taktyka w świecie smartfonów. Samsung z każdą kolejną premierą swojego flagowca przy okazji lubi pośmiać się z Apple. Ostatnio bardzo fajną reklamę pokazała Nokia, która wyśmiewała walkę dwóch największych graczy na rynku. HTC - poza jedną dziwaczną sytuacją - stroniło od takich zagrywek.
Aż do teraz, gdy na piedestał trafił Blink Feed, który ma pokazywać wszystkie ważne informacje na ekranie głównym. Według HTC, w przypadku innych modeli trzeba przekopać się przez szereg opcji i aplikacji, żeby znaleźć to czego szukamy. Zobaczcie zresztą sami:
Serwis PhoneArena uważa, że spoty te bezpośrednio atakują iPhone'a. I rzeczywiście, może to sugerować hipster z pierwszej reklamy oraz telefon z drugiej, którego design mocno przypomina produkt Apple. Chociaż iPhone może być głównym konkurentem HTC One, to nie sądzę, żeby był on jedynym celem. Moim zdaniem spot ma uderzać we wszystko, co nie jest produktem tajwańskiego producenta, w końcu chodzi tutaj o ten ważny wyróżnik jakim jest Blink Feed.
Tylko jakie to ma przełożenie na rzeczywistość? Na pewno Blink Feed jest powiewem świeżości, ale nie każdemu musi się spodobać. Jankowi ten pomysł przypadł do gustu, również Mateusz zachwycał się nim, ale dla mnie rozwiązanie jest skreślone na starcie ze względu na ograniczony wybór serwisów informacyjnych. Dodatkowo, TheVerge określił Blink Feed jako przytłaczający i porównał go do wpychania gazety przed oczy, za każdym razem gdy się je otwiera. A to nie brzmi fajnie.
Sama idea Blink Feed jest świetna i na pewno innowacyjna. Dlatego nie dziwię się, że to właśnie tę cechę HTC One producent wykorzystał w swoich reklamach. Może okazać się jednak, że po jakimś czasie będzie bardziej drażnić niż przynosić korzyści.
Nie mówiąc już nawet o tym, że dokopywanie się do informacji na pozostałych smartfonach, nawet jak na reklamę, zostało mocno wyolbrzymione (i nie mówię tutaj o grudkach ziemi). Chociażby widżety w każdym telefonie z Androidem pozwalają mieć wszystko na wyciągnięcie ręki.
Mam nadzieję, że to nie koniec spotów od HTC, ponieważ One ma o wiele więcej do zaoferowania niż tylko Blink Feed. O wiele bardziej przemawia do mnie reklama BoomSound:
HTC One: BoomSound
Źródło: PhoneArena • AndroidPolice