Samsung chce być jak BlackBerry? To może być cios dla konkurentów

Samsung sprzedaje najwięcej smartfonów, jednak to marka BlackBerry wciąż kojarzona jest najmocniej z zastosowaniami biznesowymi. Czy w najbliższej przyszłości się to zmieni?

Galaxy Note 2 (fot. EC Memento)
Galaxy Note 2 (fot. EC Memento)
Adrian Nowak

21.02.2013 | aktual.: 21.02.2013 13:00

Szefowie BlackBerry chyba nie mogą sobie wyobrazić czarniejszego scenariusza niż zaprezentowanie przez Samsunga biznesowej wersji platformy mobilnej. BlackBerry 10, dopiero walczące o zainteresowanie użytkowników, prawdopodobnie nie miałoby większych szans z koreańskim gigantem, którego baza aktualnych użytkowników i wpływy na rynku smartfonów są gigantyczne.

Według domu maklerskiego Detwiler Fenton azjatycki producent nie ma zamiaru bezczynnie przyglądać się, jak BlackBerry powraca do formy. Już teraz Samsung ponoć przygotowuje oprogramowanie SAFE, przeznaczone dla firm oraz instytucji rządowych. Najprawdopodobniej opierałoby się ono na zmodyfikowanej wersji Androida, w odpowiedni sposób dostosowanej, by zapewnić wyższy poziom bezpieczeństwa.

Źródła Detwiler Fenton donoszą, że Samsung przygotowuje "agresywne wdrożenie", które może ostatecznie pogrzebać nadzieje BlackBerry na rynkowy sukces:

W ciągu ostatnich kilku lat Samsung inwestował w rozwój mobilnej platformy dla firm i przejmował głównych inżynierów oraz managerów z BlackBerry. Szczegółowych informacji na ten temat spodziewamy się już podczas Mobile World Conference.

Zasadność przygotowania platformy konkurencyjnej dla BlackBerry 10 potwierdzają zresztą szefowie innych firm, którzy zauważają istotną lukę na rynku. David Jevans, dyrektor generalny Marble Cloud, przyznaje, że obecnie wybór jest mocno ograniczony:

Pracujemy z niektórymi rządami i... Apple im nie odpowiada. Zdecydowanie chcą wykorzystywać iPady, ale nie czują się wystarczająco bezpiecznie. Byłoby o wiele łatwiej, gdyby ktoś wziął tablet z Androidem i dodał do niego kolejną warstwę bezpieczeństwa, by uczynić go produktem odpowiadającym rządowi.

Samsunga nie trzeba przekonywać do tego, że rynek mobilny może być niezwykle lukratywny, szczególnie że swojego Note II już teraz kierował w stronę klientów biznesowych. Jeśli doniesienia domu maklerskiego Detwiler Fenton się potwierdzą, możemy być świadkami kolejnych roszad i - niestety - końca marzeń o przetrwaniu marki BlackBerry.

Źródło: Phone Arena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)