Samsung podwaja zyski, ale pojawiają się obawy...

Samsung podwaja zyski, ale pojawiają się obawy...

Galaxy Note II (fot. payalnic)
Galaxy Note II (fot. payalnic)
Adrian Nowak
25.01.2013 13:20, aktualizacja: 25.01.2013 14:20

Rynek smartfonów rośnie niezwykle szybko, a wraz z nim zyski jego lidera. Samsungowi w ostatnim kwartale udało się świetnie zrealizować strategię sprzedaży różnej klasy telefonów.

Ostatni kwartał 2012 roku oznaczał dla Samsunga zyski sięgające 6,6 miliarda dolarów. Jest to aż o 75% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Sprzedaż mobilnej dywizji w samych Stanach Zjednoczonych wyniosła 25,5 miliarda dolarów i w ciągu kwartału wzrosła o 4%. Oddział zajmujący się produkcją telefonów zarobił w ostatnim kwartale około 5 miliardów dolarów, a więc ponad dwa razy więcej niż przed rokiem (2,35 miliarda dolarów).

Choć koncern cieszył się z wyników, podkreślając niezwykłe tempo rozwoju rynku, inwestorzy nieco się zawiedli. Cena walorów firmy spadła o 2,5%, co choć nie jest dużym rozczarowaniem, bez wątpienia pokazuje pewne obawy akcjonariuszy. Jak zauważa analityk Kim Hyung Sik, cytowany przez BusinessWeek:

Wyniki za ostatni kwartał były dobre, jednak problem w tym, co będzie dalej. Rynek najdroższych smartfonów został w ostatnim czasie mocno zaatakowany przez chińskich producentów, a więc w przyszłości znacznie trudniej będzie w tym segmencie notować istotne wzrosty.

Dla inwestorów wzrosty są niezwykle istotne, bo chcą przecież, by ich walory drożały, a nie "stały w miejscu". Sytuacja jest jednak mniej dramatyczna dla samego Samsunga, którego Galaxy S III i Galaxy Note II cieszą się niebywałym powodzeniem.

Początek roku nigdy nie jest najlepszym okresem dla Samsunga, bo użytkownicy oczekują wtedy kolejnych wydań flagowych urządzeń. Galaxy S4 może zostać zaprezentowany najwcześniej pod koniec marca, a więc nie będzie miał również istotnego wpływu na wyniki za pierwszy kwartał 2013 roku - to także nie zachęca inwestorów do zakupu akcji Samsunga w najbliższym czasie.

W dłuższej perspektywie koreański gigant nie ma jednak większych powodów do zmartwień. Wystarczy zauważyć, że Galaxy S III kupiło już 41 milionów osób, a Note'a II ponad 5 milionów w zaledwie dwa miesiące od premiery. Kolejne wydania flagowców bez wątpienia odnotują jeszcze lepsze wyniki, co powinno przełożyć się na szeroki strumień zysków dla Samsunga i - miejmy nadzieję - również nowe rewolucyjne gadżety. W końcu ile można czekać na smartfony z elastycznymi ekranami...

Źródło: BusinessWeek

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)