Skąd bierze się popularność Extreme Road Trip 2?

Skąd bierze się popularność Extreme Road Trip 2?

Skąd bierze się popularność Extreme Road Trip 2?
Zbyszek Kowal
12.11.2012 20:05, aktualizacja: 12.11.2012 21:05

Jeżeli często zaglądacie do sklepów z aplikacjami mobilnymi, to zapewne zauważyliście już grę Extreme Road Trip 2 w Top 10. Ta prosta i wciągająca produkcja firmy Roofdog Games cieszy się ogromną popularnością na całym świecie. W czym tkwi tajemnica sukcesu? Znamy odpowiedź!

Dobrze znane graczom marki (jak chociażby Angry Birds) potrzebują kilku godzin, aby wdrapać się na szczyt rankingu w App Store w dniu premiery. Extreme Road Trip 2 na swoją pozycję pracował kilka dni. Efekt końcowy jest jednak bardzo podobny: miliony pobranych kopii na całym świecie.

[solr id="komorkomania-pl-135661" _url="http://komorkomania.pl/5084,curiosity-juz-na-rynku-serwery-padly-od-naporu-ciekawskich" _mphoto="curosity-135661-270x157-ae7f8c73.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3027[/block]

Gra na pierwszy rzut oka wydaje się zwyczajna. Gracz steruje małym samochodem, którego zadaniem jest przejechanie jak najdłuższego odcinka na zbieranym podczas jazdy paliwie. Podróż może trwać dłużej, jeżeli wykonuje się autem podniebne ewolucje. Podczas gry maszyny można ulepszać lub kupować inne samochody.

Extreme Road Trip 2 Now Available!

Prosta grafika, mało skomplikowane sterowanie oraz sam pomysł okazały się strzałem w dziesiątkę. Miliony graczy pobierają grę z App Store’a. Popularność aplikacji w sklepie Apple’a przekłada się również na liczbę pobrań w Google Play. Komentarze są bardzo pochlebne.

Gra wymiata, jest po prostu super. Jest wiele samochodów, które można kupić. Gra wciąga na wiele godzin – piszę Pokemon094 w jednym z komentarzy pod grą w App Store.

Oczywiście nie bez znaczenia jest część pierwsza, która również cieszyła się powodzeniem. Jednak to nie uznanej marce aplikacja Roofdog Games zawdzięcza doskonałą pozycję w rankingach w tak krótkim czasie. Sekret tkwi w doskonałym zaimplementowaniu usługi Game Center.

Jak słusznie zauważa redakcja serwisu Touch Arcade, gra jako jedna z nielicznych na rynku pozwala spamować wszystkie kontakty w usłudze Apple’a. Za pomocą tylko jednego stuknięcia palcem w ekran można wysłać wyzwanie do setki lub więcej znajomych. Potem oni robią to samo i spirala się nakręca.

Obraz

Przyznam szczerze, że nie uwierzyłbym w tego typu historię, gdybym sam nagle w ciągu jednego dnia nie otrzymał 70 powiadomień w Game Center. Chcąc, niechęcąc, pobrałem grę, aby zobaczyć, czym tak emocjonuje się połowa moich znajomych. Do tej pory otrzymywałem tylko pojedyncze zaproszenia do zabawy.

[solr id="komorkomania-pl-135461" _url="http://komorkomania.pl/5097,baldurs-gate-enhanced-edition-juz-w-tym-miesiacu-jest-wsparcie-dla-ipada-1-gen-oraz-nexusa-7" _mphoto="screen02-59404-135461-25-55a9086.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3028[/block]

Naturalnie, nie byłoby takiego sukcesu, gdyby Extreme Road Trip 2 okazał się grą słabą. Połączenie dobrego pomysłu na grę z wirusowym rozchodzeniem się wyzwań w usłudze Game Center pozwoliło twórcom dotrzeć do wielu graczy bez wydawania pieniędzy na marketing. Obawiam się jednak, że pomysł ten już kopiują inni deweloperzy i za chwilę zaleje nas fala komunikatów.

Źródło: TouchArcade

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)