Google: 10‑calowe tablety są za drogie i za słabe, więc daliśmy Wam Nexusa 10
"New York Times" przeprowadził ostatnio ciekawy wywiad z Johnem Lagerlingiem, dyrektorem ds. rozwoju Androida w Google'u. Rozmowa dotyczyła Androida i programu Nexus, ale najciekawsza jest w niej wypowiedź na temat 10-calowych tabletów.
05.11.2012 | aktual.: 05.11.2012 18:00
Lagerling, który w firmie z Mountain View odpowiada między innymi za negocjowanie cen nowych urządzeń z serii Nexus (Nexus 4, Nexus 7 i Nexus 10), tak skwitował dostępne na rynku urządzenia:
Czuliśmy, że 10-calowe tablety są zbyt drogie i za słabe. Chcieliśmy sprawdzić, co możemy z tym zrobić.
Jak to się skończyło, wiemy wszyscy. Google wypuścił Nexusa 10. Uważam, że śmiało można go nazwać najlepszym 10-calowym tabletem z systemem Google'a na rynku. Nexus 10 wyprzedza androidową konkurencję pod względem wydajności i ceny, rozdzielczość jego ekranu jest wręcz powalająca. Zresztą żaden element specyfikacji nie budzi żadnych zastrzeżeń. W zasadzie jedyne, co może się nie podobać, to wygląd urządzenia - do designu iPada naprawdę mu daleko.
Pewne jest natomiast jedno. Tak jak wcześniej Nexus 7 zdeklasował praktycznie całą konkurencję na rynku tabletów 7-calowych z Androidem, tak teraz Nexus 10 zrobi to z rynkiem tabletów 10-calowych (o ile będzie tak szeroko dostępny jak pierwszy tablet Google'a). W przypadku urządzeń z OS-em najbardziej liczy się stosunek jakości do ceny, a pod tym względem Nexus 10 jest rewelacyjny. Nie ma szans, żeby za 399 euro (cena podstawowej wersji w Europie) kupić urządzenie z lepszą specyfikacją.
Czy zgadzam się z Langerlingiem w kwestii cen i szybkości urządzeń? Niestety, tak. Miałem w rękach różne tablety z Androidem i bez wahania wybrałbym tylko Nexusa 7. Podejrzewam, że z Nexusem 10 będzie podobnie. Za taką cenę nie da się kupić tabletu z lepszymi podzespołami. A inne, droższe urządzenia... Cóż... Według mnie bezsensowny jest zakup tabletu z Androidem za kwotę, która wystarczyłaby na urządzenia z Windowsem 8 czy najnowszego iPada (na niego dostępnych jest dużo więcej tabletowych aplikacji).
Sprzedano 3 mln Nexusów 7, można się więc spodziewać, że klienci swoimi wyborami zmuszą producentów do obniżenia cen.
Źródło: Phone Arena • New York Times