Cztery rdzenie na czterech kółkach - Tegra w samochodach [wideo]

Pisałem ostatnio o systemach multimedialnych w samolotach LOT-u, dziś dla odmiany będzie o samochodach. Sytuacja sprzyja, bo akurat dostaliśmy informację prasową, z której wynika, że system multimedialny w nowym Volkswagenie Golfie będzie czerpać moc z Tegry 3.

Cztery rdzenie na czterech kółkach - Tegra w samochodach [wideo]
Adam Bialic

03.10.2012 | aktual.: 03.10.2012 11:00

Pisałem ostatnio o systemach multimedialnych w samolotach LOT-u, dziś dla odmiany będzie o samochodach. Sytuacja sprzyja, bo akurat dostaliśmy informację prasową, z której wynika, że system multimedialny w nowym Volkswagenie Golfie będzie czerpać moc z Tegry 3.

Oczywiście cieszy, że ta technologia trafiła również do aut przeznaczonych dla ludzi średniozamożnych, czyli segmentu popularnych kompaktów, ale przecież dokładnie to rozwiązanie widzieliśmy na relacjach z targów CES 2012, które odbyły się w lutym.

Zaprezentowano wtedy 3 z planowanych 35 modeli aut, które zostaną wyposażone w procesor Nvidii: Tesla Model S, Lamborghini Aventador i Audi A7. Już wtedy można było zobaczyć na ekranach w ich wnętrzach, jak płynnie działa nawigacja Google'a czy oprogramowanie sterujące różnymi systemami.

NVIDIA Day Two CES Recap - All Roads Lead to Automotive

Moduł, jaki przygotowała Nvidia, aby ułatwić producentom motoryzacyjnym implementację Tegry, został nazwany Visual Computing Module (VCM). Jest to płytka, na której znajduje się czterordzeniowy procesor, kontrolery pamięci, porty wejścia/wyjścia i złącze ułatwiające montowanie.

[solr id="komorkomania-pl-119428" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/5727,tegra-3-w-nexusie-7-podkrecona-do-2-ghz-tablet-coraz-blizej-polski" _mphoto="dscf8118-257x168-2b96b3610959ac7.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2751[/block]

Zastosowań dla tego rozwiązania może być wiele. Ciekawym przykładem jest wspomniana elektryczna Tesla Model S, która ma na swoim pokładzie aż dwa VCM. Pierwszy współdziała z 17-calowym ekranem na konsoli środkowej, gdzie kontroluje funkcje multimedialne i elementy takie jak centralny zamek, szyberdach itp. Drugi podłączony jest do czujników auta i wyświetla informacje przeznaczone dla kierowcy na ciekłokrystalicznym ekranie zastępującym deskę rozdzielczą.

NVIDIA Automotive @ CES 2012 - Audi, Tesla, Lamborghini

Ciekawe, że tak długo zajęła producentom samochodów realizacja drogi nakreślonej przez system IQon, który został zaprezentowany już na początku zeszłego roku w koncepcyjnym Saabie PhoeniX. Szwedzi już wtedy zdecydowali się użyć rozwiązań znanych z nowoczesnych smartfonów i stworzyli kompletny system audio-informacyjny połączony z ponad 500 czujnikami w całym aucie. Jako ciekawostkę dodam, że był on modyfikacją Google Android. Podejrzewam, że gdyby nie upadek firmy, dziś takie rozwiązanie w motoryzacji byłoby na porządku dziennym.

Saab IQon Infotainment System

Tymczasem, jak już wspomniałem, Tegra zagości w siódmej generacji VW Golfa, a także jego kuzynach z grupy VAG, czyli Audi A3 i niedługo debiutującej nowej Škodzie Octavii. Będzie wykorzystywana w tych autach do zadań podobnych jak w Lamborghini czy Tesli. Jak można wnioskować z listy partnerów wymienionych na stronie projektu Nvidii, VCM znajdzie się również w autach takich marek jak: Bentley, Porsche, Maserati, Rolls Royce, Lancia, BMW, Mini, Peugeot, Fiat, Citroën i Seat.

Ciekawe, czy Nvidia dała im instrukcję kierowania nawiewu klimatyzacji na moduł, w końcu Tegra 3 znana jest ze swojego wewnętrznego ciepła.

Źródło: Nvidia

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)