Kilka pytań do rzecznika, cz.IV: PLAY

Kilka pytań do rzecznika, cz.IV: PLAY

Kilka pytań do rzecznika, cz.IV: PLAY
Źródło zdjęć: © wiki.pl
Leo Getz
28.01.2014 10:13, aktualizacja: 28.01.2014 15:57

Dzisiaj parę pytań do najbardziej znanego rzecznika, Marcina Gruszki z sieci Play. Zapraszam do czytania. Czy słyszał o Xiaomi i co chciał pod choinkę i nie tylko tego dowiecie się z poniższego tekstu.

Zapraszam do ostaniej części cyklu pytań do rzecznika. Pytania kieruję do rzecznika Play, sieci która wystartowała w 2007 roku , aktualnie jeden z W4.

  • Aktualny telefon Rzecznika to?

W tej chwili iPhone 5 i LG G2. Tak się składa, że mój Iphone 5S był jeszcze przed chwilą na testach właśnie w komórkomania.pl. Poprosiłem Mikołaja o Samsunga Note 3 koniecznie z Gearem i stało się. Dostałem i muszę powiedzieć, że jestem pod mega wrażeniem olbrzymiego ekranu. Kiedy biorę do ręki iP5 coś jest nie tak ;-) Natomiast Gear tak bardzo skrytykowany okazuje się całkiem fajnym gadżetem. Oczywiście nie wszystko jest w nim super, ale zanim będziecie„hejtować” poużywajcie.

Zestaw Galaxy Note 3 z Galaxy Gear
Zestaw Galaxy Note 3 z Galaxy Gear© ndtv.com
  • Jakie są proporcje pre i postpaid i jaka jest tendencja?

Tendencja w PLAY jest stała. Dominuje prepaid i to się raczej nie zmieni. To proste i wygodne. 56% prepaid i ruchy nie większe niż plus/minus jeden procent.

  • Ile klientów bierze abonament bez telefonu, a ilu z telefonem i jaka jest tendencja?

Sporo i ta liczba rośnie ;-) Nie podaję konkretnych liczb.

  • Skoro jak sam Pan mówił, najlepiej jest dla Playa sprzedawać same usługi, czemu zmniejszyliście rabat na abonament bez telefonu?

Tak już jest z promocjami – są i się kończą. Nie zawsze następna musi być lepsza.

  • Dlaczego tak drogie są telefony w Playu, pomimo większych możliwości negocjacji ceny niż zwykły sklep i dodatkowo znajdują się triale firm trzecich?

Triale firm trzecich? Nie rozumiem. Co do cen, no cóż coś za coś. Zawsze jest tak, że są modele w lepszej cenie u nas, a inne w lepszej u konkurencji. Ja na przykład lubię iPhone’y i tutaj nasze ceny nie są takie złe jak pytasz.

  • Dlaczego smartfony są branderowane? Czy nie stwarza to więcej problemów użytkownikowi niż korzyści operatorowi?

Jeżeli chodzi o wersję softu to zależy nam na prawidłowym działaniu w naszej sieci. Patrz wdrożenie 4G LTE, smartfony z naszym oryginalnym softem działają od 12 listopada. Nic nie musisz kombinować. Co do brandingu to staramy się pomóc klientom dotrzeć do naszych usług. Są tacy klienci jak Ty, którzy zapewne nie mają z tym żadnego problemu, są jednak tacy i jest ich więcej, którzy być może bez tego nigdy nie zaczęliby korzystać na przykład z PLAY24. Wiemy, że są klienci, którzy kręcą na to nosem, dlatego staramy się robić to w jak najmniej inwazyjny sposób.

  • Dlaczego pomimo umów z pozostałą trojką na korzystanie z ich infrastruktury Play nie słynie z jakości połączeń i zasięgu?

Cały czas nad tym pracujemy budując równocześnie naszą własną sieć. Jest jeszcze sporo do zrobienia, ale jest coraz lepiej. Myślę, że jest w tym trochę mitologii nakręcanej przez tych, którzy lubią nas mniej. Tak się składa, że moja żona ma telefon w zupełnie innej sieci i porozmawiaj z nią o jakości ;-) Nie będę się jednak zasłaniał argumentem, że u innych też jest źle, bo to słabe podejście. Tak, jak powiedziałem pracujemy nad tym i jestem przekonany, że klienci też to zauważają.

  • Czy korzystacie z usług Carrier IQ lub podobnej?

O Matko, co za pytanie. Po co?

  • 4G to u Państwa 5-30mb/s, czyli w tańszych opcjach mniej, niż 3G konkurencji, nie mówiąc już o LTE Plusa. Dlaczego i kiedy się to zmieni?

My zupełnie inaczej patrzymy na mobilny Internet. Dla nas wprowadzenie LTE to zdecydowana poprawa jakości i stabilności korzystania z Internetu. Na przykład nas interesuje, aby klient mógł wygodnie i bez problemów obejrzeć film na youtubie. Myślę, że teraz działa to zdecydowanie lepiej. A na jakiej szybkości to działa? Nie wiem dopóki nie włączę seedtestu. Nie bierzemy udziału w wyścigach na szybkość. Wolimy zawsze dowozić 15, niż obiecywać gruszki na wierzbie.

Play 4G LTE
Play 4G LTE© play.pl
  • Czy celebryci autentycznie podkręcają sprzedaż?

Gdybym kilka lat temu powiedział, że będziemy mieć 10 milionów klientów to w komentarzach na komorkomania.pl ludzie wyśmialiby mnie. Dziś to fakt. Również dzięki doskonałej kampanii, za którą wydaliśmy mniej niż nasi szanowni konkurenci.

  • Jak ocenia Pan polski rynek komunikacyjny, przetargi na częstotliwości, walkę o klienta, itd.?

Pytasz ogólnie jak rozumiem. Bardzo konkurencyjny z bardzo fajnymi ofertami. Myślę, że wiele krajów zazdrości Polsce, że ma takiego operatora jak PLAY ;-)

  • Czy współpraca z WIMP jest owocna? Ile osób z Play korzysta z usługi?

Jesteśmy zadowoleni. Streaming muzyki to zdecydowanie przyszłość i jeżeli jeszcze tego nie testowaliście to w PLAY pierwszy miesiąc za darmo. Uwaga, uzależnia!

  • Czy słyszał Pan o Xaiomi i co Pan o tym myśli i czy Play jest zainteresowane wprowadzeniem taniego high-endowca?

Oczywiście. Piękny smartfon, ale pamiętajcie, że ta marka nie istnieje w świadomości Polaków. Trzeba wydać mnóstwo pieniędzy na skuteczne dotarcie do świadomości konsumenta. Polacy muszą zaufać marce, muszą ją poznać. Kiedy położysz na blacie stołu telefon marki znanej i tej mniej, nawet trochę tańszy to większość klientów wybierze markę, którą zna, testowała, używała itd. Mamy już na rynku chińskich producentów, którzy mają fajne produkty, ale póki co nie zbudowali sobie silnej marki w tym segmencie. Mam znajomych, którzy próbowali sprzedawać w Polsce profesjonalną odzież sportową z Chin. To bardzo znana i lubiana marka w Chinach. Jeden z głównych sponsorów olimpiady w Pekinie. Bardzo dobra jakość, technologie, cena, i co? I nie udało się wygrać z markami, które znamy od dawna ;-) Tak to działa. Oczywiście wiem, że tutaj na Komórkomanii jest sporo czytelników, którzy już dziś kochają tę markę i pewnie już zbierają pieniądze na zakup. Z tego co widziałem można te telefony już kupić w Polsce. W podobnej cenie jest Nexus 5. Ty co byś wybrał?

Xiaomi Mi3, póki co, cenowo na równi z Nexusem 5
Xiaomi Mi3, póki co, cenowo na równi z Nexusem 5© ubergizmo.com
  • Czy planujecie jakąś współpracę z operatorem w Europie, aby zaproponować tańsze połączenia z użytkownikami poza krajem?

Wszystko na to wskazuje, że roaming potanieje. Trzymamy za to kciuki od początku PLAY, czyli od 2007 roku.

  • Czy w ramach tego, iż Play należy do W4, można się spodziewać spektakularnych akcji marketingowych na poziomie zagranicznych oddziałów konkurencji? Jeśli tak, to jakich?

No kochany na takie pytania nie odpowiadam. Konkurencja nie je, nie śpi, tylko obserwuje,co nowego wymyśli PLAY. Nasze kampanie są spektakularnie skuteczne i efektywne ;-)

  • Jak Pańskim zdaniem będzie się kształtował rynek telekomunikacyjny w 2014 roku, co będzie najistotniejszym elementem?

Jak przez ostatnie kilka lat najistotniejsze będzie to, co będzie robił PLAY. Tak, czy inaczej wszyscy, albo nam odpowiadają, albo nas kopiują, albo się przed nami bronią ;-)

Dziękuję za odpowiedzi.

Jeśli jakiegoś istotnego pytania zabrakło wpisujcie w komentarzach, może jeśli nie ja to ktoś się zdecyduje je zadać:) Oczywiście zachęcam do dyskusji.

PS. Przepraszam za zwłokę, ale wrzuciłem wywiad jak mogłem najszybciej.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Bramka Rzecznika
Bramka Rzecznika
Kira Czarczyńska
Blackberry trafi do Play
Blackberry trafi do Play
Kira Czarczyńska
Lubicie zmiany?
Lubicie zmiany?
Krzysiek Rodziński
Komentarze (0)