Qualcomm doda funkcję Kinecta do tabletów? [wideo]
Kontrolery ruchu takie jak Kinect czy PlayStation Move robią furorę wśród konsolowych graczy. Sposób sterowania w nich wykorzystany przywodzi na myśl wizję przyszłości, jaką pokazano np. w filmie "Raport mniejszości". Qualcomm postanowił wprowadzić ten element do tabletów.
10.08.2012 | aktual.: 10.08.2012 11:30
O deweloperskim tablecie Qualcomma pisaliśmy już jakiś czas temu. Wydajność nowego Snapdragona robi wrażenie, ale to nie wszystko, czym zaskoczy ten producent. Pracuje on bowiem nad wprowadzeniem obsługi gestów bez konieczności dotykania ekranu. Wszystko będzie się odbywać z wykorzystaniem przedniej kamery.
Pierwszym przykładem jest prosta gra, w której należy odbijać piłki i unikać innych przedmiotów rzucanych przez bramkarza. Wideo pokazuje, jak sprawnie działa obsługa gestów. Reakcja na podniesienie ręki jest praktycznie natychmiastowa. Sterowanie zawodnikiem wymaga trochę wprawy, ale również działa poprawnie.
Nie jestem jednak przekonany, czy kiwanie się przed ekranem przypadnie do gustu użytkownikom tabletów. Wygląda to co najmniej dziwnie i raczej nie należy do najwygodniejszych ćwiczeń. Ale podobne zastrzeżenia pojawiały się, gdy Microsoft zaprezentował Kinecta.
Drugi przykład jest za to strzałem w dziesiątkę. Czy ktoś z Was wykorzystywał tablet jako książkę kucharską? Ci, którzy mieli okazję, wiedzą, jak trudno jest obsługiwać to urządzenie podczas gotowania. W końcu chcemy, by jedzenie trafiło na talerz, a nie na ekran.
Teraz możemy zapomnieć o zabrudzonym ekranie. Strony książki kucharskiej będzie się przewracało machnięciem ręką. Oczywiście trzeba pamiętać, żeby wcześniej odłożyć ostre narzędzia. Wymachiwanie ręką, kiedy trzymamy nóż, może skończyć się tragicznie...
Jest to pomysł genialny i pokazuje, jak z pozoru proste rozwiązania mogą ułatwić życie. Qualcomm, pracując nad tą technologią, pokazuje, że zależy mu na rozwoju. Sam pomysł sterowania urządzeniami za pomocą kamery nie jest nowością, jednak zastosowanie tego w tablecie na taką skalę - owszem. Z niecierpliwością czekam na kolejne interesujące przykłady wykorzystania tej technologii.
Kwestią czasu jest pojawienie się aplikacji, w której gracz wcieli się w Tony'ego Starka - słynnego Iron Mana. Jego komputer, Jarvis, oprócz tego, że był inteligentny, pozwalał właśnie na obsługę gestami. Aplikacja (jeśli taka się pojawi) będzie jedynie ciekawostką, jednak może zapewnić namiastkę futurystycznych rozwiązań. A dla fanów Iron Mana będzie z pewnością łakomym kąskiem.
Źródło: Engadget