Google kontra Motorola

Google kontra Motorola

Google i Motorola
Google i Motorola
Źródło zdjęć: © crenk.com
Kamil Filipiak
30.01.2014 08:17, aktualizacja: 30.01.2014 18:01

Dziś rano Google sprzedało Motorole, firmę którą zakupiło w drugiej połowie 2011r. Szczęśliwym nabywcom amerykańskiej firmy zostało Lenovo, którego budżet stopił się o 2.91 mld dolarów (z czego 750 mln w akcjach). Wiadomość ta wstrząsnęła rynkiem mobilnym. Wszyscy są zszokowani. Ale czy szok jest uzasadniony? Nie. Już dawno można było sie tego spodziewać. Dlaczego? Jest kilka powodów, które opiszę w poniższym artykule.

Comiesięczne straty.

Google to firma, której wewnętrzna struktura podzielona jest na działy. Każdy dział musi co miesiąc przedstawić głównemu zarządowi raport finansowy. Motorola była jedynym działem, który przynosił straty. Wydawać by się mogło, że dla Google to groszowe sprawy, ale każdy pieniądz się liczy, a prezesi giganta z Mountain View szanują zieloną walutę. Motorola była kulą u nogi Google. Ciągła strata pieniędzy mogła być jednym z głównych pretekstów do sprzedaży legendarnej firmy.

Przeciwnik Nexus'a

Jak wiemy, Motorola wypuściła na rynek smartfon Moto X, którego głównymi zaletami miały być częste aktualizacje i ponad przeciętna optymalizacja systemu. Takie zagranie sprawiło, iż ludzie zaczęli porównywać moto x do nexusa. Niska cena, najświeższa wersja systemu i nie przykryty nakładką Android sprawiły, iż Nexusy zyskały ogromnego rywala. Sytuacja pogorszyła się wraz z debiutem Moto G. Nexusy zaczęły mocno tracić w oczach klientów. Google nie mogło pozwolić na taki obrót sytuacji. Mogło postąpić na dwa różne sposoby:

  • podcięcie skrzydeł Motorolii i specjalne pogarszanie produktów (taka sytuacja ma obecnie miejsce w świecie motoryzacji. VW specjalnie pogarsza jakość samochodów markii Seat).
  • sprzedaż firmy.

Jak widzimy Google wybrało (dzięki Bogu!) drugą opcję.

Idioci z Google?

Można tak pomyśleć, przecież przeglądarkowy gigant zapłacił za Motorole 12.5 mld dolarów, a sprzedał za jedyne 2.91 mld. Taka różnica w cenie wynika z patentów, które Google nadal posiada, albowiem Lenovo wykupiło ich niewielką część. Głównym obiektem transakcji była nazwa Motorola wraz ze swoim Logo oraz nazwami modeli.

Jaka przyszłość czeka Motorole?

Na to pytanie nie da się udzielić odpowiedzi. Motorola została rozdarta. Jej część, a w szczególności patetny należą do Google, natomiast dział produkcji należ do Lenovo. Nie spodziewałbym sie współpracy między Google a Lenovo. Motorola raz na zawsze straciła swoją potęgę. Miejmy nadzieję, że Lenovo wykorzysta wyrobioną markę i odniesie sukces.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)