Kraut Attack to tower defense osadzony w realiach drugiej wojny światowej. Jest najbardziej wymagającą grą tego typu, w jaką grałem. Ma też ładną, klimatyczną oprawę graficzną i do 1 czerwca można ją nabyć za połowę ceny.
Kraut Attack to tower defense osadzony w realiach drugiej wojny światowej. Jest najbardziej wymagającą grą tego typu, w jaką grałem. Ma też ładną, klimatyczną oprawę graficzną i do 1 czerwca można ją nabyć za połowę ceny.
Gracz wciela się w alianckiego oficera, którego zadanie polega na odpieraniu nacierających wrogów. W tym celu stawia on trzy typy wieżyczek, które można następnie ulepszać na kilka sposobów, zmieniając ich mocne i słabe strony. Początkowo do wyboru jest stanowisko piechoty, które ma mały zasięg i zadaje słabe obrażenia, ale szybko strzela. Pojazd pancerny to kompromis między żołnierzami a Shermanami, które pełnią rolę artylerii i jako jedyne są skuteczne przeciwko czołgom wroga.
Walka polega na odpowiednim rozstawianiu wieżyczek i ich ulepszaniu. Wystarczy źle rozplanować układ sił i linia obrony gracza staje się bezużyteczna. Czołgi będą traciły czas na obracanie się za szybkimi przeciwnikami, a pozostałe jednostki nie poradzą sobie z twardszymi wrogami. Trzeba też pilnować zapasu amunicji na swoich stanowiskach. W innym przypadku przestaną strzelać, a dostarczenie uzbrojenia zajmuje trochę czasu.
Grafika jest trójwymiarowa, co już samo w sobie jest rzadkością w tego typu grach. Fajnie prezentuje się przedstawienie pola bitwy jako mapy, a jednostek jako pionków. Przyczepić się mogę tylko do nieczytelnej animacji strzału, nie jest ona zsynchronizowana z zadaniem obrażeń.
Mnie Kraut Attack się zdecydowanie spodobał. Szczególnie urzekł mnie wysoki poziom trudności oraz klimatyczny wygląd mapy, trochę przypominający pierwszego Medievala lub Shoguna. Polecam się z nim zapoznać, tym bardziej że ma on promocyjną cenę oraz jest dostępna darmowa wersja.
[plus]poziom trudności
[plus]grafika
[plus]promocyjna cena
[plus]klimat drugiej wojny
[minus]nieczytelna animacja strzału
[minus]początkowe przytłoczenie poziomem trudności