Usługi lokalizacyjne coraz bardziej popularne - także u nas

Usługi lokalizacyjne coraz bardziej popularne - także u nas

Usługi lokalizacyjne zyskują popularność (fot.: sxc.hu)
Usługi lokalizacyjne zyskują popularność (fot.: sxc.hu)
Kira Czarczyńska
03.05.2012 07:00, aktualizacja: 03.05.2012 09:00

Zarówno w Polsce, jak i na całym świecie usługi lokalizacyjne zdobywają coraz większą popularność. U nas głównym powodem sięgnięcia po nie jest rosnący dostęp do telefonów wyposażonych w GPS, nawigacji i map pod nie tworzonych. Chcemy jednak nie tylko znaleźć drogę, ale też pochwalić się znajomym, gdzie właśnie jesteśmy.

Jak wynika z badań firmy TNS, realizowanych w ramach projektu Mobile Life, prawie dwie trzecie naszych rodaków zainteresowanych jest funkcjami lokalizacyjnymi. Na razie jednak rzeczywiste korzystanie z tych usług nie jest powalające - regularnie używa ich zaledwie 12% polskich użytkowników telefonów komórkowych. Jest szansa, że ten odsetek wzrośnie.

Do czego używamy usług lokalizacyjnych?

Oczywiście do sprawdzania swojego położenia oraz szukania optymalnej drogi dojazdu do konkretnego miejsca. Ale nie tylko - coraz większą popularność zyskują:

  • informowanie znajomych o tym, gdzie się znajdujemy;
  • wyszukiwanie znajomych na podstawie ich lokalizacji;
  • korzystanie z lokalizacji do śledzenia swoich postępów sportowych.

Społecznościowe korzystanie z GPS, na przykład w ramach takich platform jak Foresquare czy Facebook Places, zdobywa coraz więcej zwolenników na całym świecie. W Ameryce Łacińskiej aż 39% ich użytkowników wskazuje je jako główny powód, dla którego zdradzają publicznie, gdzie w danej chwili się znajdują. U nas nie jest to jeszcze tak popularne, ale szybko się to zmienia.

A dlaczego zaczynamy korzystać z funkcji lokalizacyjnych? Odpowiedź jest banalna i dość przyziemna: poprawa dostępu do urządzeń i map GPS.

Źródło: TNS • RP.pl

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)