Czas na rebranding TP. Teraz będzie tylko Orange

Czas na rebranding TP. Teraz będzie tylko Orange

Orange
Orange
Mateusz Żołyniak
29.03.2012 16:40, aktualizacja: 29.03.2012 18:40

Zarząd Telekomunikacji Polskiej podjął dziś decyzję o rebrandingu całości usług stacjonarnych. Oznacza to, że Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP.

Rebranding marki TP ma zostać przeprowadzony do końca drugiego kwartału tego roku. Nie oznacza on połączenia Telekomunikacji Polskiej i PTK Centertel. Pozostaną one osobnymi spółkami. Jak podano w oficjalnym oświadczeniu firmy:

"Rynek telekomunikacyjny zmierza w kierunku konwergencji usług stacjonarnych i mobilnych oraz koncentracji wokół silnych marek. Dlatego silna, innowacyjna marka, jaką jest Orange, przełoży się na poprawę percepcji usług stacjonarnych TP, pozwoli również zaoferować klientom nowoczesne rozwiązania łączące technologie stacjonarne i mobilne. Zmiana marki zapewni też odświeżenie wizerunku TP, która zyska dostęp do większej liczby innowacyjnych rozwiązań z Grupy FT. Będzie to oznaczać konkretne korzyści dla klientów i może pozytywnie wpłynąć na poprawę wskaźników finansowych Telekomunikacji Polskiej.

Zgodnie z umową z 24 lipca 2008 roku między Telekomunikacją Polską, France Telecom oraz Orange Brand Services Limited (właścicielem marki), spółka ta będzie uczestniczyć w procesie rebrandingu TP, w szczególności ponosząc 100% kosztów z nim związanych. Opłata licencyjna za korzystanie przez TP ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1,6 % przychodów osiągniętych ze sprzedaży usług i produktów oznaczonych tą marką. W segmencie stacjonarnej telefonii głosowej, obejmującym klientów indywidualnych opłata licencyjna została - z uwagi na warunki rynkowe - zredukowana i ograniczy się do kilkunastu milionów złotych rocznie. Usługi hurtowe świadczone przez TP również zostaną objęte marką Orange, jednakże nie będzie od nich pobierana żadna opłata licencyjna".

Według specjalistów z firmy PwC (wcześniej PricewaterhouseCoopers) Telekomunikacja Polska skorzysta na umowie, a opłaty licencyjne nie są wysokie. Dla zwykłego klienta nie oznacza to dużych zmian.

Można co prawda liczyć, że pojawią się ciekawe oferty łączące Internet stacjonarny i mobilny (podobnie jak wprowadzeniu kompleksowych ofert myślą Plus i Cyfrowy Polsat), ale czy tak będzie, przekonamy się za kilka miesięcy. Na początku użytkowników powita nowa nazwa, jak choćby w przypadku Ery i T-Mobile. Czy Orange budzi w Was bardziej optymistyczne skojarzenia niż znienawidzona przez wielu TP?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)