MTV Mobile - MVNO T‑Mobile oferujące "Supersłodkie urodziny" w telefonie i darmowe SMS‑y
Polska Telefonia Cyfrowa S.A. wspólnie z grupą medialną Viacom International Media Networks wprowadza do Polski nową ofertę telefonii komórkowej - MTV Mobile. Czy marka MTV zapewni sukces T-Mobile?
21.03.2012 | aktual.: 21.03.2012 17:00
Kolejna zwykła oferta?
Od innych MVNO MTV Mobile odróżnia się przede wszystkich bardzo znaną marką i całkiem atrakcyjnymi bonusami. Oczywiście zarówno marka, jak i dodatki zyskają siłę przebicia jedynie w konkretnej grupie docelowej, ale to łatwiejsze do osiągnięcia niż próby przekonania do swojej oferty każdego.
Na pierwszy rzut oka oferta jest zachęcająca - darmowe, nielimitowane SMS-y do wszystkich sieci w Polsce po każdym doładowaniu, darmowe lub z obniżonymi kosztami połączenia do trzech wybranych osób, darmowy dostęp do usługi MTV Non Stop.
Darmowe, nielimitowane SMS-y to chyba największa zaleta oferty MTV Mobile. W zależności od wysokości doładowania można esemesować za darmo przez 5, 10 lub 30 dni (po doładowaniach za 5, 10 i 25 zł).
Liczyłem na niską stawkę do wszystkich sieci i darmowe rozmowy do klientów PTC (T-Mobile, Heyah, MTV Mobile). Niestety, stawka za minutę połączenia wynosi 39 gr, a koszt SMS-a do wszystkich sieci 9 gr. Opłata za transfer 100 KB wynosi 12 gr. Klient może wybrać trzy osoby, do których dzwoni za darmo (T-Mobile, MTV Mobile) lub w promocyjnej cenie (Plus, Orange i Heyah - 15 gr za minutę; Play – 30 gr za minutę). Miesięczna opłata za każdy numer wynosi 3 zł.
Pakiety danych także nie zachwycają. Użytkownik ma do wyboru 350 MB za 12 zł, 600 MB za 16 zł i 1,2 GB za 29 zł. Wszystkie pakiety są ważne przez 30 dni, a po ich zużyciu można korzystać z Internetu z ograniczoną prędkością, ale bez dodatkowych kosztów ("No stress"). Na rynku są lepsze propozycje.
Oprócz oferty na kartę będzie także Mix. Klienci oferty Mix będą mogli wybrać 19, 29 i 39 doładowań w wysokości 25 i 50 zł dla wszystkich opcji oraz 100 zł dla 19 i 29 doładowań. W ofercie pojawi się portfolio telefonów dostępnych w sieci T-Mobile. Najmocniej promowany będzie Sony Ericsson Live with Walkman.
Największymi wyróżnikami oferty MTV Mobile są bezpłatny dostęp do treści rozrywkowych MTV (MTV Music z teledyskami i relacjami z koncertów oraz MTV Shorts z serialami MTV) oraz aplikacja Under The Thumb.
Program pozwala na łączenie telefonu z przeglądarką internetową zainstalowaną na komputerze i wyświetlanie materiałów z aplikacji na komputerze. Telefon można wykorzystać jako pilota lub dodatkowy ekran. UTT zapewnia także łączność z Facebookiem i dzielenie się z przyjaciółmi swoimi ulubionymi programami, czatowanie. UUT będzie dostępny do pobrania 29 marca w Sklepie Google Play, a od kwietnia w Apple App Store.
Dla kogo MTV Mobile?
Oferta MTV Mobile skierowana jest głównie do młodych osób, uczniów i studentów, pozytywnie nastawionych do życia i pełnych energii. Młodzież oczekuje wysokiej jakości usług, ale też dostępu do świetnej rozrywki, podawanej w atrakcyjnej formie. MTV Mobile jest właśnie taką ofertą, która odpowiada na te potrzeby– mówi Miroslav Rakowski, prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej S. A.
Myślę, że nową ofertą najbardziej zainteresowani będą ci, którzy piszą dużo SMS-ów, oraz wierni fani produkcji MTV, takich jak "Ekipa z New Jersey", "Marzenia Chelsea", "Operacja: Stylówa", "Światowe supersłodkie urodziny", "Nastoletnie matki" czy "Licealne ciąże".
Są to produkcje, które oglądają głównie uczniowie. Raczej mało który rodzic zainwestuje w ofertę MTV Mobile, gdy przeczyta o bezpłatnym dostępie do wyżej wymienionych materiałów wideo lub obejrzy tę reklamę:
MTV mobile 2011 "Image Schweiz"
Z pewnością jednak znajdą się osoby, które dla nielimitowanych SMS-ów do wszystkich sieci skorzystają z oferty MTV Mobile. W końcu nikt nie jest zmuszony do oglądania produkcji MTV, przez wielu uznawanych za najgorsze treści w młodzieżowych stacjach telewizyjnych w ostatnich latach.
Ambasadorem MTV Mobile w Polsce została piosenkarka Ewa Farna, która w spotach reklamowych będzie przekonywać widzów do wyboru oferty MTV Mobile. Nowa marka będzie kusić nie tylko ofertą i materiałami z MTV, ale także konkursami, rabatami u partnerów MTV, wejściówkami na imprezy itp. (podobnie jak w Red Bull Mobile). Więcej informacji prawdopodobnie pojawi się już 29 marca na www.mtvmobile.pl wraz z oficjalnym startem oferty.
Pomyłka czy przepis na sukces?
PTC zamierza zdobyć w ciągu 12 miesięcy 500 tys. klientów. To wyzwanie, biorąc pod uwagę atrakcyjność oferty. Z drugiej strony wystarczy spojrzeć, jak bardzo popularne są stacje MTV czy VH1, które z muzyką już dawno przestały mieć cokolwiek wspólnego.
Takie treści dobrze się sprzedają i z pewnością znajdą swoich odbiorców także na rynku telekomunikacyjnym (na co wskazuje popularność MTV Mobile w Belgii, Francji, Holandii, Niemczech czy Szwajcarii). I to jest bardzo smutne, bo nic tak nie ogłupia jak telewizja, i to szczególnie tego typu. Materiały MTV w telefonie to nic innego jak możliwość ogłupiania zawsze i wszędzie.
Zapraszamy do dyskusji na ten temat także na naszym forum.