Kto kupi nowego iPada? Trzy miliony już się skusiły

Kto kupi nowego iPada? Trzy miliony już się skusiły

Kto najbardziej łasy na nowego iPada? (fot. ipadinsight.com)
Kto najbardziej łasy na nowego iPada? (fot. ipadinsight.com)
Kamil Homziak
20.03.2012 06:00, aktualizacja: 20.03.2012 07:00

Nowy iPad jest dostępny w sprzedaży od piątku. Wiele osób zastanawia się, czy jest na tyle innowacyjny w porównaniu z poprzednikiem, żeby go kupić. Co wynika z ankiety przeprowadzonej przez DealNews?

Nowy iPad jest dostępny w sprzedaży od piątku. Wiele osób zastanawia się, czy jest na tyle innowacyjny w porównaniu z poprzednikiem, żeby go kupić. Co wynika z ankiety przeprowadzonej przez DealNews?

Jak to zwykle w przypadku produktów z logo nadgryzionego jabłka bywa, chętnych nie brakuje. Jest ich najwięcej wśród osób, które do tej pory nie miały żadnego tabletu - 37% z nich zamierza w tym roku kupić takie urządzenie, z czego 61% w ciągu kilku najbliższych tygodni.

78% osób zdecydowanych na tablet wybierze nowego iPada: 72% ze względu na parametry techniczne, 10% zawsze kupuje nowe produkty Apple'a, 16% podaje inne powody. 22% nie planuje kupna iPada 3, a wśród tej grupy 45% woli wybrać jego poprzednika (ze względu na cenę), 18% produkt innej firmy, 16% nie przepada za Apple'em.

13% ankietowanych uważa, że w iPadzie 3 wprowadzono za mało zmian w porównaniu z drugą generacją, a 3% przerażają warunki pracy w chińskich fabrykach amerykańskiego giganta. 46% respondentów wybierze starszą generację iPada (pierwszą albo drugą), 44% tablet z Androidem, 9% poczeka na tablet z Windowsem, a 2% rozważa zakup jakiegoś innego urządzenia tego typu.

Wśród osób, które są już użytkownikami którejś generacji iPada, 55% zamierza zamienić obecny model na trójkę jeszcze w tym roku (42% zrezygnuje z jedynki, 35% z dwójki). 8% z nich zawsze kupuje najnowsze modele Apple'a, a 9% zachwyciła specyfikacja; 5% podaje inne powody.

Zainteresowanie iPadem - infografika
Zainteresowanie iPadem - infografika

Badania wyraźnie pokazują, że nowy iPad się sprzeda. Ba, już się sprzedał! Prezes Apple'a Tim Cook pochwalił się, że podczas weekendu otwarcia najnowsze dziecko spółki pobiło wszelkie dotychczasowe rekordy, a ogólna sprzedaż od momentu premiery sięgnęła już progu 3 milionów! To znacznie więcej niż w przypadku poprzedników.

A jak będzie w Polsce? Premiera już w najbliższy piątek. Mimo że iPad jest w Polsce dość popularny wśród osób, które mają tablet, to korków przed sklepami z elektroniką czy rodzimymi iSpotami raczej nie należy się spodziewać.

Źródło: Phone ArenaPhoneArenaSlashgear

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)