iTaxi, czyli zamawianie taksówek za pomocą smartfonów
Komórki praktycznie wyparły telefony stacjonarne. Teraz na miejsce tych pierwszych, służących głównie do dzwonienia, wchodzą smartfony - będące już właściwie miniaturowymi komputerami. Ich zastosowanie jest coraz szersze. W Warszawie w czwartek rozpoczęły się testy systemu, który pozwoli właśnie za pomocą smartfonów zamawiać taksówki.
20.02.2012 | aktual.: 20.02.2012 13:00
Projekt iTaxi wykorzystuje możliwości, jakie pojawiły się w momencie upowszechnienia się smartfonów. Dzięki wykorzystaniu tego systemu zlecenie od pasażera zostaje przekazane bezpośrednio konkretnemu taksówkarzowi wskazanemu na mapie. Lokalizacja zamówionej taksówki jest na bieżąco widoczna na mapie, co pozwala dokładnie określić, kiedy dotrze.
Co więcej, można również sprawdzić podstawowe informacje na temat zamawianej taksówki - czas dojazdu, cenę czy nawet do jakiej korporacji należy:
Korzystanie z systemu iTaxi wymaga jedynie zainstalowania na swoim smartfonie odpowiedniej aplikacji pozwalającej komunikować się bezpośrednio z taksówkarzami (wyposażonymi również w smartfony z aplikacją udostępniającą wymagane informacje). Oprogramowanie działa obecnie jedynie na systemach iOS i Android.
Na stronie www.itaxi.pl można zgłosić się do udziału w testach. Komercyjny start systemu zapowiedziano na początek marca.
W pierwszych testach, które trwają od czwartku, ma wziąć na początek udział 200 - 300 taksówkarzy, zarówno niezrzeszonych, jak i z korporacji Merc Taxi. Do połowy roku liczba ta ma być już rozszerzona do około 1000 taksówek. Łącznie jeździ ich po Warszawie ponad 8000, a liczbę użytkowników smartfonów szacuje się na 400 - 500 tysięcy. Usługa będzie więc naprawdę szeroko dostępna.