Marketing sprawi, że iPhone 4S obsłuży 4G?

Poza wysokim poziomem usług, dobrym zasięgiem czy niskimi cenami na rynku operatorów liczy się również marketing. Celowe nadużywanie nazwy 4G znane jest chyba każdemu. Czy względy marketingowe sprawią, że nowy iPhone 4S będzie telefonem z "4G"?

iPhone 4S
iPhone 4S
Paweł Żmuda

10.10.2011 | aktual.: 10.10.2011 12:00

Poza wysokim poziomem usług, dobrym zasięgiem czy niskimi cenami na rynku operatorów liczy się również marketing. Celowe nadużywanie nazwy 4G znane jest chyba każdemu. Czy względy marketingowe sprawią, że nowy iPhone 4S będzie telefonem z "4G"?

Na pomysł nazwania nowej zabawki z Cupertino iPhone'em (o której sporo pisaliśmy w ostatnim czasie) z ładnie brzmiącym 4G wpadli przedstawiciele amerykańskiego operatora AT&T. W Internecie pojawiła się wewnętrzna notatka dotycząca negocjacji między operatorem a Apple'm. Napisano w niej, że operator ma zamiar przekonać firmę z Cupertino do wprowadzenia informacji o 4G w oprogramowaniu telefonów dla AT&T.

Sieć ma na względzie oczywiście o marketing i podkreślenie różnic między konkurencją ze strony operatorów, takich jak Sprint i Verizon, którzy nie oferują standardu HSPA+.

Fot. slashgear.com
Fot. slashgear.com

Amerykańskie AT&T i T-Mobile wykorzystują znaną sztuczkę z nazywaniem swoich infrastruktur sieciami 4G. Prawdziwie szybkie usługi w standardzie 4G w AT&T dostępne są jedynie w pięciu amerykańskich miastach.

Nowy iPhone 4S niestety nie wykorzystuje prawdziwego 4G, ale pewne jest, że w marketingową pułapkę wpadną mniej świadomi użytkownicy. Postawa AT&T wskazuje, że z marketingowego punktu widzenia łatka "4G" jest dla Amerykanów bardzo ważna. Najlepiej świadczy o tym obecność magicznego symbolu w nazwach telefonów wprowadzanych do ofert amerykańskich sieci - nie tylko AT&T. Dobrymi przykładami jest tu HTC EVO 4G, Samsung Focus 4G, Infuse 4G lub Motorola Atrix 4G. Czy czegoś Wam to nie przypomina?

Źródło: slashgeartechie-buzz

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)