Sąd odmawia Apple'owi, multitouch bez znaku towarowego!

Sąd odmawia Apple'owi, multitouch bez znaku towarowego!

Wielodotyk Apple'a bez patentu (fot. apple-touch.com)
Wielodotyk Apple'a bez patentu (fot. apple-touch.com)
Kamil Homziak
27.09.2011 17:30, aktualizacja: 27.09.2011 19:30

Rano informowaliśmy, że dosyć potyczek między Apple'em a producentami słuchawek z Androidem ma amerykański Verizon, a teraz okazuje się, że rejestracji znaku towarowego odmówił firmie Amerykański Urząd ds. Patentów i Znaków Towarowych. O co chodzi i dlaczego tak się stało?

Rano informowaliśmy, że dosyć potyczek między Apple'em a producentami słuchawek z Androidem ma amerykański Verizon, a teraz okazuje się, że rejestracji znaku towarowego odmówił firmie Amerykański Urząd ds. Patentów i Znaków Towarowych. O co chodzi i dlaczego tak się stało?

Jabłkowy koncern starał się zastrzec prawa do terminu "multitouch". Pierwszą próbę wystosował już na początku 2007 roku, tuż po prezentacji pierwszego iPhone'a, jednak wtedy została ona odrzucona. Prawnicy z Cupertino nie dali jednak za wygraną i odwołali się od niekorzystnej decyzji. Sprawa zakończyła się dopiero teraz, a Apple po raz drugi musi znieść gorycz porażki. Amerykański urząd uznał bowiem nazwę wielodotyku za zbyt ogólną i odnoszącą się nie tylko do samej technologii, ale też równoznaczną z określeniem sposobu obsługi danego urządzenia.

Co więcej, od momentu premiery pierwszej generacji iPhone'a multitouch na dobre zadomowił się w wielu urządzeniach, przestał zatem odnosić się tylko do jednego smartfona. Z punktu widzenia konsumentów trudno mieć więc zastrzeżenia co do decyzji amerykańskich władz. Sam Apple powinien wreszcie się pogodzić z tym, że gdy tworzy przełomowe rozwiązanie, to prędzej czy później posłuży ono za wzór innym. Własność intelektualna - rzecz święta, ale w niektórych przypadkach warto odpuścić, jak choćby w sprawie procesów z pewnym producentem żywności :)

Źródło: Mac Rumors

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)