Klient skarży się na awarię produktu IKEA. Dowiedz się, o jakie urządzeni chodzi

Klient skarży się na awarię produktu IKEA. Dowiedz się, o jakie urządzeni chodzi

Klient skarży się na awarię produktu IKEA. Dowiedz się, o jakie urządzeni chodzi
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | pixarno
05.05.2024 13:02

LIVBOJ to dostępy w sieci IKEA ekonomiczny model ładowarki bezprzewodowej, który zyskał dużą popularność wśród konsumentów. Osoby rozważające jej zakup, powinny zachować ostrożność. W internecie można trafić na głosy użytkowników, którzy mieli problemy techniczne z tym urządzeniem. Do całej sytuacji odniosła się także sama IKEA.

Ładowarki bezprzewodowe stają się coraz popularniejsze. Pozwalają one bowiem na łatwe ładowanie telefonów i innych urządzeń - wystarczy położyć je na ładowarce. Eliminuje to w efekcie konieczność ciągłego podłączania kabli.

Okazuje się jednak, że niektóre ładowarki bezprzewodowe mogą sprawiać problemy. Maciek Różański ogłosił na portalach społecznościowych, że napotkał problemy z modelem LIVBOJ od IKEA.

Jaka awaria wystąpiła w ładowarce IKEA LIVBOJ?

LIVBOJ należy do najpopularniejszych ładowarek bezprzewodowych oferowanych przez sieć IKEA. Urządzenie dostarcza moc wyjściową 5 W i jest kompatybilne ze wszystkimi urządzeniami obsługującymi standard Qi.

Ładowarka ta może jednak ulec uszkodzeniu. Zdjęcie wrzucone przez Maćka Różańskiego przedstawia stopione gniazdo w modelu LIVBOJ oraz stopioną wtyczkę z kabla LILLHULT (należy go zakupić oddzielnie).

Można przypuszczać, że do usterki doszło wskutek przegrzania kabla podłączonego do gniazda ładowarki. Obecnie trudno jednak jednoznacznie wskazać przyczynę tej awarii. Jej wystąpienie mogło być także związane z użytym zasilaczem oraz sposobem, w jaki eksploatowane było urządzenie.

Jak do tej sprawy odniosła się IKEA?

W odpowiedzi na te doniesienia IKEA wydała oświadczenie, w którym zapewniła, że wytwarza swoje produkty zgodnie z rygorystycznym programem oceny ryzyka i testów bezpieczeństwa. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia klient powinien zaś niezwłocznie zgłosić ten fakt i wymienić urządzenie.

Ponadto firma wskazała, że ładowarki indukcyjne LIVBOJ są testowane zgodnie z rygorystycznymi normami bezpieczeństwa i posiadają certyfikat Qi (ma on gwarantować bezpieczne użytkowanie). Model ten jest zaś kompatybilny z takimi urządzeniami jak Apple iPhone 8 czy Samsung Galaxy S6 oraz nowszymi modelami.

W swoim oświadczeniu IKEA zaleciła także, aby przed każdym użyciem upewnić się, że przewody i zasilacze są nienaruszone. W przypadku wykrycia uszkodzeń użytkownik powinien natomiast niezwłocznie dokonać wymiany produktu lub jego części.

Przedsiębiorstwo podkreśliło również, że kiedy tylko zostanie poinformowane o ewentualnym problemie, natychmiast przystępuje do jego weryfikacji i podejmuje stosowne środki naprawcze, włączając w to bezpośredni kontakt z klientem.

To nie pierwszy przypadek awarii z IKEA LIVBOJ

To jednak nie pierwszy raz, kiedy pojawiają się problemy z ładowarką IKEA LIVBOJ. W internecie można znaleźć wpisy od innych klientów, którzy zgłaszali podobne problemy z tym urządzeniem. Najczęściej dotyczyły one stopienia obudowy, co najprawdopodobniej było wynikiem wewnętrznego zwarcia kondensatora, prowadzącego do przegrzewania się urządzenia.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)