Kolejny bank analizuje, jak trzymasz telefon. Poznaj szczegóły

Kolejny bank analizuje, jak trzymasz telefon. Poznaj szczegóły

Kolejny bank analizuje, jak trzymasz telefon. Poznaj szczegóły
Źródło zdjęć: © Unsplash.com
16.04.2024 10:49, aktualizacja: 16.04.2024 23:04

Nowa funkcja ochrony behawioralnej zostaje dodana do aplikacji mobilnej przez kolejny polski bank. Tym razem mowa o BNP Paribas. Technika ta polega na monitorowaniu i analizowaniu sposobu, w jaki posługujesz się swoim telefonem.

Specjalnie opracowany algorytm analizuje, jak klikasz, przewijasz, wpisujesz tekst lub jak trzymasz telefon. Każdorazowe korzystanie z aplikacji bankowej jest porównywane z ustalonym wcześniej modelem, co pozwala na blokadę nieautoryzowanych działań przez oszusta, nawet jeśli ten zna twoje hasło czy odebrał telefon z aktywną aplikacją bankową.

Za technologię odpowiadają Biuro Informacji Kredytowej i firma Digital Fingerprints. BNP Paribas zapewnia jednak, że żadne prywatne dane użytkowników nie są zbierane. Usługa ochrony behawioralnej skupia się wyłącznie na analizie ogólnych wzorców zachowań.

Aby skorzystać z tej innowacyjnej funkcji w aplikacji GOmobile, wystarczy przejść do menu Profil, następnie wybrać zakładkę Bezpieczeństwo i opcję Ochrona behawioralna. Dotychczas ten rodzaj zabezpieczenia był już dostępny w ramach bankowości internetowej.

BNP Paribas jest trzecim bankiem w Polsce, który zintegrował tę usługę z aplikacją mobilną, współpracując z BIK i Digital Fingerprints. Od 2020 roku podobne rozwiązanie jest dostępne dla klientów ING, a technologię na początku kwietnia zaczął stosować również VeloBank.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)