Rynek tabletów - Android goni iOS

Rynek tabletów - Android goni iOS

iPad wciąż najpopularniejszym tabletem | Androidtablet.in
iPad wciąż najpopularniejszym tabletem | Androidtablet.in
Kamil Homziak
21.07.2011 14:15, aktualizacja: 21.07.2011 16:15

Wśród tabletów iPad wciąż nie ma sobie równych, jednak konkurencja coraz bardziej depcze mu po piętach. Jak bardzo zmienił się rynek w ciągu ostatniego roku? Kto zyskał, kto stracił?

Z opublikowanego właśnie raportu Strategy Analytics wynika, że ze sprzedanych w drugim kwartale 2011 ponad 15 mln tabletów aż 61% to iPady. To bardzo dobry rezultat, jednak jeśli porówna się go z zeszłorocznym (94,3%), widać wyraźnie, jak wielki postęp zrobił Android. Jeszcze rok temu jego udziały wynosiły niespełna 3%, a teraz należy do niego prawie jedna trzecia rynku (30,1%).

Sprzedaż oraz udziały tabletów w 2Q2011 | Strategy Analytics
Sprzedaż oraz udziały tabletów w 2Q2011 | Strategy Analytics

Według Neila Mawsona z firmy, która stworzyła raport, dobry łączny wynik Androida to zasługa wielu producentów, którzy oferują tablety z systemem Google'a i napędzają słupki procentowe. Do tej pory jednak żadna firma nie przedstawiła równorzędnego konkurenta dla iPada, bo mimo prób za takich nie można uznać Galaxy Taba, Xooma czy Flyera. Jeżeli tylko postawi na Androida, sytuację ma szansę zmienić Amazon, który swoim Kindlem nieźle namieszał na rynku czytników książek. Na tle dwóch wielkich graczy marnie wypadają inni producenci (choć i oni w ciągu minionego roku zanotowali znaczny wzrost udziałów): tablety z Windows 7 osiągnęły 4,6%, a system QNX zainstalowany w BlackBerry PlayBook - 3,3%.

Źródło: TheNextWeb

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)