The Night Flier – recenzja

The Night Flier – recenzja

The Night Flier – recenzja
Zbyszek Kowal
29.05.2011 17:01, aktualizacja: 29.05.2011 19:01

App Store najbardziej cenię za różnorodność. Każdy, nawet największy malkontent, znajdzie w nim grę dla siebie. Jedni kochają gry w pełnym 3D, w których rozgrywka potrafi ciągnąć się przez kilkanaście godzin. Inni wolą szybkie i krótkie propozycje. Poznajcie jedną z nich!

Faktycznie, Night Flier nie można zaliczyć ani do projektów trójwymiarowych, ani do gier, których fabuła wciągnie Was na długie godziny. Z drugiej strony to właśnie takie tytuły wypełniają nam czas w poczekalniach, autobusach czy podczas krótkich posiedzeń na domowym tronie.

Idealna na przerwy pomiędzy lekcjami

Night Flier zalicza się do gatunku tak zwanych „one button games”, w których jedyną akcją jest stukanie palcem w dowolny punkt na ekranie. Prostota tego rozwiązania pozwala zagrać w grę nawet dzieciom, co wcale nie oznacza, że osiągniecie wysokiego wyniku jest proste.

Obraz

Gracz wciela się w małego nietoperza, który leci nad dachami domów. Im dalej zaleci, tym lepszy wynik osiągnie. Jak już wspomniałem, sterowanie nocnym łowcą jest bardzo proste. Gdy stuka się w ekran, nietoperz unosi się, a gdy zabiera się palec, nietoperz opada. Jedyne, co pozostaje do roboty, to stukanie w ekran iPhone’a, aby omijać przeszkody.

Długość lotu zależy od tego, czy po drodze gracz nie nadzieje się na jedną z wielu przeszkód. Niektóre z nich są statyczne, inne potrafią się ruszać. Złe licho czeka również w oknach poddaszy na dole ekranu. Dużo zależy więc od refleksu.

Obraz

Twórcy Night Flier przygotowali dziesięć plansz do przejścia. Aby zagrać we wszystkie plansze, trzeba zdobyć odpowiednią liczbę punktów doświadczenia, które odblokują kolejne poziomy. Doświadczenie zbiera się poprzez zjadanie owadów podczas lotu oraz niszczenie wiszących na żółtych balonach skrzynek.

Najważniejsze to złapać dobry balans

Przechodząc zatem poszczególną planszę, trzeba zdecydować, czy zbiera się doświadczenie, czy nastawia na jak najdłuższy lot. Co ciekawe, rozwalanie balonów zabiera punkty życia, które na szczęście można odzyskać poprzez zjadanie owadów.

Obraz

W grze pojawiają się również bonusy, jak chociażby ten w postaci czerwonej rakiety, na którą nietoperz potrafi się wdrapać. Podczas lotu na rakiecie jest się przez krótką chwilę nieśmiertelnym i można rozbić każdą przeszkodę. Trzeba jednak uważać - nigdy nie wiadomo, kiedy skończy się w rakiecie paliwo.

Wyniki trafiają na globalną tablicę wyników udostępnioną przez producenta gry. Nie wiem, dlaczego nie skorzystano z OpenFeinta, ale być może jest to rozwiązanie bardziej wygodne dla samych twórców.

Obraz

Na szczęście nie zabrakło integracji z popularnymi serwisami społecznościowymi. W każdej chwili najlepszym wynikiem można pochwalić się znajomym na Facebooku lub Twitterze, co z pewnością dla wielu będzie dużym plusem.

Wszystko w zabawnym klimacie Halloween

Oprawa graficzna to bardzo dobrze skrojona, sympatyczna grafika 2D. Z pewnością gra dzięki swojej szacie wyróżnia się z tłumu gier tego typu. Postać nietoperza i inne elementy w grze przedstawiono w nieco zabawnej konwencji, dzięki czemu uzyskano miły efekt Halloween.

Obraz

Najbardziej spodobała mi się jednak oprawa muzyczna. Dawno nie słyszałem tak klimatycznego podkładu muzycznego. Idealnie nadaje się on do tego typu gry, podtrzymuje klimat i sprawia, że cały projekt jest lekko strawny.

Zupełnie nie mogę zrozumieć, dlaczego tak mało jest urozmaiceń w postaci dodatkowych atrybutów dla nietoperza. Brakuje również innych trybów rozgrywki. Można wymyślić tuzin usprawnień, które wydłużyłyby nieco zabawę. Kto wie, być może twórcy planują coś w kolejnych aktualizacjach.

Spotkałem się również z tym, że aplikacja zgubiła mój stan gry i nie wiedzieć czemu w pewnym momencie musiałem rozpocząć rozgrywkę ponownie od zera. Wygląda wiec na to, że w kodzie znajdują się jeszcze pewne niedoróbki.

Podsumowując: Night Flier to bardzo prosta i sympatyczna gierka, która idealnie nadaje się na krótkie chwile z iPhone'em lub iPadem. Aplikacja jest uniwersalna - płacąc zaledwie 0,79 euro, otrzymujemy grę na dwa urządzenia. Jeżeli podobają się Wam tego typu projekty, to z pewnością produkcja PageNet Was nie zawiedzie.

Obraz

[plus] Klimatyczny podkład muzyczny

[plus] Intuicyjne i proste sterowanie

[plus] Fajny zabijacz czasu

[minus] Tylko jeden tryb gry

[minus] Kilka niedoróbek w kodzie

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)