Polscy studenci stworzyli interaktywną szczoteczkę, która zachęci dzieci do mycia zębów

Polscy studenci stworzyli interaktywną szczoteczkę, która zachęci dzieci do mycia zębów

FunBrush
FunBrush
Miron Nurski
15.04.2014 00:07, aktualizacja: 15.04.2014 10:11

Mycie zębów raczej nie znajduje się na liście uwielbianych przez dzieci czynności. Nie od dziś wiadomo jednak, że skutecznym rozwiązaniem mobilizacyjnych problemów jest grywalizacja, co postanowiło wykorzystać dwóch studentów z Poznania.

FunBrush to opracowana przez Adama Roszyka i Miłosza Cisowskiego z Uniwersytetu Adama Mickiewicza interaktywna szczoteczka do zębów, która w założeniu ma sprawić, że codzienne mycie zębów będzie dla dzieci nie tylko koniecznością, ale też przyjemnością i dobrą zabawą. W jaki sposób?

Po sparowaniu szczoteczki ze smartfonem lub tabletem stanie się ona swoistym kontrolerem do przygotowanej przez twórców gry. Po jej uruchomieniu na ekranie zostanie wyświetlony animowany awatar z wybraną przez dziecko postacią, który będzie wykonywał dokładnie te same ruchy co ono. Pełniąca funkcję wirtualnego lustra gra ma również dawać wskazówki, które zęby są już czyste, a które zostały pominięte. Słowem, nauka szczotkowania przez zabawę.

Zasadę działania wspomnianej gry można poznać, oglądając udostępnione na Facebooku wideo.

Adam i Miłosz zapowiadają, że kampania poświęcona temu projektowi wystartuje na Kickstarterze w ciągu kilku dni (gdy to nastąpi, wpis zostanie zaktualizowany). Wtedy też potencjalni użytkownicy (albo raczej rodzice potencjalnych użytkowników) będą mogli przyjrzeć się bliżej temu pomysłowi.

Czy FunBrush ma szansę odnieść sukces? Myślę, że dla rodziców mających problemy z nakłanianiem swoich pociech do częstego mycia zębów taki produkt może być bardzo atrakcyjny, ale wszystko będzie z pewnością zależeć od ceny szczoteczki, a ta nie jest jeszcze znana. Pozostaje mi jedynie trzymać kciuki za to, by chłopakom się powiodło, bo widać, że ciężko na to pracują. Powodzenia!

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)