Apple, Google czy Microsoft? Rok 2010 w serwisach gemiusRanking

Apple, Google czy Microsoft? Rok 2010 w serwisach gemiusRanking

Apple, Google czy Microsoft? Rok 2010 w serwisach gemiusRanking
Zbyszek Kowal
07.04.2011 20:22, aktualizacja: 07.04.2011 22:22

Spektakularny debiut iPada, zwiększenie liczby odsłon z przeglądarki Google Chrome oraz znaczący wzrost popularności systemu operacyjnego Windows 7 - to tylko niektóre z najważniejszych trendów 2010 roku, które można było zaobserwować na serwisach gemiusRanking.

Informacją, która przykuwała uwagę wszystkich zainteresowanych sytuacją w europejskim internecie, a dokładnie rynkiem urządzeń mobilnych, był wzrost popularności nowości Apple’a 2010 roku – iPada. Jeszcze przed premierą tego urządzenia w Europie, w każdym z krajów objętych badaniem gemiusTraffic, zaobserwowano wzrost liczby odsłon wykonanych z iPada w wysokości od 6% na Litwie do ponad 15% w Estonii, co doskonale obrazuje zainteresowanie, jakie w internautach wzbudzał wymieniony tablet.

W roku 2010 widoczny był stały, choć powolny wzrost liczby odsłon dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Liderem na rynku producentów pozostała firma Nokia, jednak strata Apple do lidera zmniejszyła się w analizowanym okresie o połowę. Popularność iPada przełożyła się na spadek procentowego udziału odsłon dokonywanych za pośrednictwem innych modeli urządzeń mobilnych. Co ciekawe, na niektórych rynkach na wejściu na rynek iPada „ucierpiał” jego „starszy brat”, iPhone, który stracił średnio prawie 4 punkty procentowe w krajach europejskich objętych serwisem gemiusRanking.

Obraz

Cytowane dane pochodzą z projektu gemiusRanking, który w tym roku obchodzi swoje dziesięciolecie. Dane prezentowane w serwisach gemiusRanking, bazujące na wynikach badania gemiusTraffic, obrazują najważniejsze przemiany na rynku przeglądarek, wyszukiwarek, systemów operacyjnych, urządzeń mobilnych oraz preferencji internautów dotyczących technicznych parametrów ich komputerów (rozdzielczość ekranu, głębia kolorów, czy aktualna wersja Flash).

Wraz z międzynarodową ekspansją firmy Gemius, serwis sukcesywnie pokrywa swoim zasięgiem coraz większą liczbę krajów Europy (Bułgaria, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Rosja, Słowacja, Turcja, Ukraina, Węgry) i nie tylko. Nowością jest uruchomienie serwisu w dla regionu Bliskiego Wschodu oraz Białorusi. W roku 2011 planowane jest opublikowanie analogicznych stron dla Danii, Słowenii i Chorwacji.

Więcej na temat trendów w roku 2010 w mini-raporcie na podstawie serwisu gemiusRanking „Trendy 2010. Rynek internetowy w liczbach”.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)