Rośnie znaczenie kanałów mobilnych wśród konsumentów

Rośnie znaczenie kanałów mobilnych wśród konsumentów

raport kpmg
raport kpmg
Kira Czarczyńska
06.10.2010 13:00, aktualizacja: 06.10.2010 15:00

"Dynamiczny rozwój technologii mobilnych i Internetu zmienia sposób, w jaki konsumenci korzystają z telefonów komórkowych" - czytamy w raporcie firmy doradczej KPMG Consumers&Convergence IV. Konsumenci w obliczu Internetu i mobilnych technologii". W jaki sposób zmienia się nasze podejście do komórki?

Usługi internetowe w komórce

Na zmianę naszych zwyczajów wpływa przede wszystkim upowszechnienie się mobilnych usług internetowych, a także pojawianie się coraz lepszych telefonów pozwalających z tych usług wygodnie korzystać.

Co prawda nadal preferowanym narzędziem dostępu do usług online jest komputer, jednak komórki powoli, ale skutecznie zdobywają ten rynek.

Najczęściej podejmowanie za pomocą telefonów działania online to według raportu:

  • rozmowy internetowe, np. na Skype - 29%
  • komunikatory i czaty - 29%
  • dostęp do map i GPS - 23%
  • czytanie literatury - 21%
  • gry - 17%

Jak komentuje Jacek Komaracki, Dyrektor Zarządzający kierujący Pionem Bankowości Elektronicznej PKO Banku Polskiego:

Telefon komórkowy coraz częściej staje się narzędziem do zarządzania naszym portfelem. Rośnie liczba konsumentów korzystających z usług bankowości mobilnej, przy czym największym zainteresowaniem cieszy się ona w regionie krajów Azji i Pacyfiku.

Czego konsumenci oczekują od operatorów?

Interesujące jest też to, czego - według raportu - oczekują klienci od swoich operatorów komórkowych.

Nie są to, jak można by się spodziewać, oferty bez limitów. Interesuje się nimi jedynie 30% użytkowników. Podobnie jest z wyborem modeli telefonów.

Istotniejsze dla odbiorców są cena oraz jakość usług. Na te dwie rzeczy, jako ważne, wskazuje aż 80% respondentów - a jedynie o 10% mniej mówi o jakości obsługi klienta.

Rynek polski

Badanie objęło również respondentów z Polski. Jak zauważa Andrzej Musiał, Ekspert w grupie telekomunikacyjnej w Firmie Doradczej KPMG:

Polscy respondenci w mniejszym stopniu deklarowali wykorzystanie kanałów mobilnych w korzystaniu z usług online, co może wynikać z niewystarczającej oferty usług, niższej świadomości konsumentów i mniejszej dostępności smartfonów.

Na tle innych krajów mniej się obawiamy również o poufność i bezpieczeństwo swoich danych. Zwracamy za to uwagę na bezpłatny dostęp do treści cyfrowych - i nie lubimy reklam.

"Consumer&Convergence" jest cyklicznym globalnym badaniem przeprowadzanym przez Firmę Doradczą KPMG od 2006 roku. Celem badania jest zobrazowanie trendów w obszarze zachowań konsumenckich odnośnie do konwergencji usług powodowanej rozwojem technologii telekomunikacyjnych.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)