Posiadacze Androidów czy iPhone'ów - którzy są lepszymi odbiorcami reklam?

Posiadacze Androidów czy iPhone'ów - którzy są lepszymi odbiorcami reklam?

Posiadacze Androidów czy iPhone'ów - którzy są lepszymi odbiorcami reklam?
Krystian Bezdzietny
26.08.2010 08:26, aktualizacja: 26.08.2010 10:26

Dan Ruby, jeden z analityków firmy Chitika, postanowił sprawdzić, którzy użytkownicy są bardziej wartościowi dla reklamodawców: ci posiadający urządzenia z iOS czy może z Androidem. Wynik był zaskakujący, ponieważ okazało się, że dużo lepiej jest się reklamować na Androidach niż iPhonie.

Wystarczy przyjrzeć się poniższemu wykresowi:

Na jego podstawie można stwierdzić, że Androidowcy znacznie częściej klikają w reklamy niż iManiacy. Co prawda badanie zostało przeprowadzone wewnątrz sieci reklam Chitika, ale wynik jest porównywalny z innymi platformami reklamowymi.

Co ciekawe, Android przebił również tablet Apple'a - iPada. Pomimo tego, że jest to urządzenie z dość dużym ekranem (9,7 cala), to jego posiadacze i tak rzadziej klikają na banery i reklamy niż właściciele Androidów, choć tablet przebija wynikami iPhone'a.

Tego typu informacje są dość pozytywne dla deweloperów, którzy programują (lub pragną zacząć programować) na mobilną platformę Google'a. Do tego dodać zauważalny ostatnio wzrost zainteresowania tą platformą i Android staje się niemal idealnym miejscem do programowania. Wówczas i deweloperzy, i użytkownicy będą zadowoleni.

Źródło: Android Police

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)