Płać komórką - wystartowały testy płatności mobilnych

Płać komórką - wystartowały testy płatności mobilnych

Płać komórką - wystartowały testy płatności mobilnych
Kira Czarczyńska
20.05.2010 16:50, aktualizacja: 20.05.2010 18:50

Pod pojęciem mobilnych płatności jak dotąd rozumieliśmy głównie wysyłanie SMS-ów o podwyższonej stawce. Teraz może się to zmienić - jeśli rozpoczęte dzisiaj testy dadzą pozytywne rezultaty.

Era, Inteligo i Mastercard prowadzą od dzisiaj program pilotażowy płatności komórkowych, w którym weźmie udział 100 osób. Będą one mogły dokonywać szybkich płatności zbliżeniowych za pomocą telefonów Samsung Avila GT S5230N, wyposażonych w technologię NFC.

Era, Inteligo i Mastercard prowadzą od dzisiaj program pilotażowy płatności komórkowych, w którym weźmie udział 100 osób. Będą one mogły dokonywać szybkich płatności zbliżeniowych za pomocą telefonów Samsung Avila GT S5230N, wyposażonych w technologię NFC.

Jak wyjaśniają współpracujące ze sobą firmy:

Płatność za zakupy do kwoty 50 złotych z użyciem telefonu komórkowego przebiega identycznie, jak te dokonywane za pomocą karty lub innego urządzenia wyposażonego

w technologię MasterCard PayPass. Wystarczy zbliżyć telefon do czytnika, by dzięki technologii NFC, umożliwiającej bezprzewodowe połączenie między terminalem płatniczym a telefonem, transakcja została zakończona.

Wyższe kwoty transakcji wymagać już będą potwierdzenia kodem PIN lub podpisem - jako zabezpieczenia.

Dla potrzeb testu, firma Giesecke & Devrient przygotowała specjalne karty SIM, działające w zgodności z technologią NFC, przystosowane do współpracy ze wszystkim terminalami MasterCard PayPass.

Testujący usługę klienci znajdą takie terminale na przykład w restauracjach McDonald’s, sieci salonów EMPIK, sklepach Żabka, a także kawiarniach Coffee Heaven, salonikach prasowych Kolportera, sklepach komputerowych Sferis, czy na stacjach paliwowych Shell.

Testerami będą osoby, które korzystają jednocześnie z usług zarówno sieci Era, jak i banku Inteligo. Ten ostatni na czas pilotażu stworzył specjalne centrum obsługi klienta, gdzie będzie można uzyskać dodatkowe informacje dotyczące płatności mobilnych. Bieżąca komunikacja i relacje z prowadzonych działań zamieszczane na stronie www.mojeinteligo.pl - każdy zainteresowany może tam na bieżąco śledzić i poznawać opinie uczestników testu, a także zamieszczać swoje komentarze.

Jacek Komaracki, Dyrektor Zarządzający Pionem Bankowości Elektronicznej PKO Banku Polskiego, odpowiedzialny za rozwój projektu Inteligo:

Płacenie komórką jest wygodne i szybkie. To zgodne z naszymi strategicznymi celami, by Inteligo dawało prostą i wygodną ofertę. Z przyjemnością oddajemy w ręce naszych Klientów wyjątkowe, pierwsze w tej części Europy rozwiązanie, umożliwiające płacenie komórką, bez żadnych dodatkowych urządzeń i nalepek. Karta SIM w telefonie, który przekazujemy do testów, działa jak karta płatnicza MasterCard PayPass. Jest to kolejne rozwiązanie płatnicze w Inteligo ze wszystkimi zaletami naszej oferty: powiadomieniami o udanych autoryzacjach, zmianą PIN, zarządzaniem limitem – wszystko w trybie on-line.

Usługa będzie oceniana w otwartej dyskusji. Spostrzeżenia i opinie Klientów pomogą określić kierunki rozwoju zintegrowanej bankowości i telekomunikacji.

Źródło: ERA

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)