57% użytkowników smartfonów jest rozczarowanych!

57% użytkowników smartfonów jest rozczarowanych!

57% użytkowników smartfonów jest rozczarowanych!
Paweł Żmuda
22.03.2010 10:00, aktualizacja: 22.03.2010 11:00

Firma Fanfare, zajmująca się badaniem sprzętu i systemów, przeprowadziła ostatnio bardzo interesujące badanie. Ankieterzy zapytali użytkowników smartfonów o to, czy zakupiony sprzęt spełnia ich wymagania. Wynik badania okazał się bardzo rozczarowujący. Według raportu, właściciele smartonów regularnie spotykają się z problemami takim jak wadliwe działanie aplikacji czy systemu. Ponad połowa respondentów winą za całe zło obarcza firmy produkujące aparaty telefoniczne. Blisko 60% badanych wykorzystuje social media do wyrażania swojego niezadowolenia. Popatrzmy na dalsze informacje płynące z raportu Fanfare.

Aż 57% użytkowników telefonów jest niezadowolonych z wydajności zakupionego sprzętu. Największe problemy sprawia streaming plików audio i wideo, aplikacje sieciowe i przeglądarki internetowe. Prawie jedna trzecia badanych doświadcza ciągłych problemów z działaniem nowych aplikacji.

Blisko 55% posiadaczy komórek nie wie czy problemy wynikają z wadliwego działania zainstalowanych aplikacji, z winy operatora komórkowego czy samego producenta sprzętu. W rezultacie aż 53% ankietowanych twierdzi, że całą winę ponoszą producenci.

Z raportu można wyciągnąć jeden jasny wniosek: taryfa ulgowa dla producentów i developerów dawno się skończyła. Dojrzały użytkownik smartfona nie wybacza żadnych błędów i niedoróbek. Czy podobne ankiety mają szansę zmienić rynek komórkowy?

Fot. na licencji Creative Commons; Flirkc.com/by LordFerguson
Fot. na licencji Creative Commons; Flirkc.com/by LordFerguson

Prawdopodobnie tak. Aż 76% badanych osób twierdzi, że o zakupie konkretnej komórki decydują opinie rodziny i przyjaciół. 64% ankietowanych podejmuje decyzję po przeczytaniu opinii na serwisach społecznościowych czy blogach eksperckich. To aplikacje i ich developerzy stali się siłą napędową branży komórkowej. Użytkownicy skłonni są do zakupu tylko tych telefonów, na których wszystko działa bezproblemowo. Każde najmniejsze potknięcia producentów i programistów mogą zaowocować zmianą ulubionej marki.

"Serwisy społecznościowe mają ogromny wpływ na sukcesy i porażki poszczególnych producentów", komentował David Gehringer szef Fanfere. "Do sprzedaży telefonu nie wystarczy tylko sprawna machina marketingowa. Wystarczy kilka tweetów i wpisów na branżowych blogach by cały świat dowiedział się o porażce producenta", dodał Gehringer.

Idąc dalej. Aż 74% użytkowników twierdzi, że komórki które trafią na rynek w przyszłości będą coraz gorsze. Zdecydowana większość respondentów nie ma zamiaru kupować kota w worku - 88% badanych deklaruje, że przed zakupem następnej komórki będą sugerować się doświadczeniami innych użytkowników. Producenci, czas się obudzić...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)