Xbox w komórce! - rewelacyjne gry 3D na Windows Phone 7 Series [wideo]

Xbox w komórce! - rewelacyjne gry 3D na Windows Phone 7 Series [wideo]

Komórkomania.pl
18.03.2010 23:54, aktualizacja: 19.03.2010 00:54

Na konferencji MIX10 firma Microsoft zaprezentowała światu próbkę możliwości nadchodzącego Windows Phone 7 Series, czyli rewelacyjne gry 3D oparte na technologii XNA Framework, wykorzystywanej do tej pory w produkcjach na Windowsa i Xboxa. To jednak nie wszystko, firma zaprezentowała także usługę umożliwiającą grę w ten sam tytuł na smartfonie, konsoli oraz komputerze.

Pierwszego dnia konferencji MIX10 , czyli niecały miesiąc po pierwszej prezentacji nowego systemu, Microsoft zaprezentował platformę programistyczną do budowania aplikacji i gier trójwymiarowych dla telefonów Windows Phone 7 Series. Projektanci i deweloperzy będą mogli tworzyć aplikacje wykorzystujące takie technologie jak Silverlight oraz XNA Framework.

Wobec bezustannej ewolucji urządzeń elektronicznych, przeglądarek, serwerów oraz całej sieci, największym wyzwaniem stało się dostarczanie użytkownikowi nowych, wspaniałych aplikacji w pełni wykorzystujących potencjał jaki z nich płynie. Przenosząc sprawdzone technologie oraz narzędzia na telefony komórkowe, dajemy deweloperom wyjątkowe możliwości w zakresie programowania mobilnych aplikacji przeznaczonych dla całej gamy urządzeń.

Scott Guthrie, wiceprezes działu .NET Developer Platform w firmie Microsoft

Zaprezentowana platforma udostępnia deweloperom rozwiązania, dzięki którym będą mogli tworzyć aplikacje z wykorzystaniem technologii Silverlight, umożliwiającej tworzenie zaawansowanych aplikacji sieciowych (RIA), oraz technologii tworzenia gier – XNA Framework. Nowe aplikacje w pełni wykorzystają takie cechy współczesnych urządzeń mobilnych, jak:

  • akcelerometr umożliwiający intuicyjne sterowanie funkcjami urządzenia poprzez poruszanie nim,
  • usługi lokalizacyjne, które umożliwiają ustanowienie punktu odniesienia w celu uzyskania informacji o aktualnym położeniu,
  • usługi powiadamiania służące do przekazywania wybranych informacji do telefonu niezależnie od tego, czy dana aplikacja jest uruchomiona czy nie
  • sprzętowa akceleracja grafiki z obsługą technologii cyfrowego zarządzania prawami – Digital Rights Management (DRM) oraz IIWS Smooth Streaming, dzięki której możliwe jest wyświetlanie obrazu o najwyższej jakości,
  • technologia Multitouch,
  • obsługa aparatu oraz mikrofonu.

Technologia Silverlight została wykorzystana do stworzenia interfejsu użytkownika w systemie WP7S oraz większości standardowych aplikacji. Do tego, na MIX10 firmy zaprezentowały pierwsze aplikacje obcych firm, wykorzystujące standard Microsoftu. Najciekawsze z nich to Shazam dla WP7S oraz rozbudowany klient Twittera firmy Seesmic, którego zdjęcia możecie zobaczyć poniżej.

Seesmic Twitter
Seesmic Twitter

Dodatkowo, aplikacja Bing oraz galeria z Pictures Hub mają wykorzystywać technologię SeaDragon, dzięki której zbliżanie i oddalanie zdjęć bądź map będzie bardzo szybkie i płynne.

Niemniej, największą uwagę należy zwrócić na gry 3D, które powstały, dzięki XNA Framework. Jedną z nich jest The Harvest, czyli trójwymiarowy klon Diablo, osadzony w dalekiej przyszłości. Myślę, że nie ma sensu się rozpisywać i lepiej zobaczyć, jak gra prezentuje się w rzeczywistości. Poniżej znajdziecie dwa filmiki wideo nagrane podczas MIX10.

Harvest Windows Phone 7 Game Play

Jak widać, gra może zachwycać nie tylko świetną grafiką (i to nie tylko w porównaniu do telefonów), ale także oferuje integrację z otaczającym światem. Nie dziwi więc fakt, że wiele firmy (m.in. Konami, PopCap, Electronic Art czy Microsoft Game Studio) już teraz zapowiedziało wykorzystanie XNA do tworzenia gier na WP7S.

To jednak nie wszystko. Nowa platforma dla deweloperów, umożliwia także tworzenie multiplatformowych gier, które będą działały na trzech różnych typach urządzeń - telefonach z Windows Phone 7 Series, Windowsie oraz konsoli Xbox. Dzięki temu i wykorzystaniu usługi Xbox Live, będziemy mogli np. dokończyć rozpoczęty na komputerze poziom gry, jadąc w autobusie czy nudząc się podczas przerwy w pracy. Microsoft, dodatkowo poinformował, że tworzenie takich gier, jest bardzo proste, gdyż 90% kodu w przypadku każdej wersji jest identyczne. Więcej, o tym dowiecie się z naszego poprzedniego wpisu.

Na koniec pozostaje jeszcze kwestia zakładki Game Hub, która będzie zawierała wszystkie nasze gry, naszego Avatara, a także zaproszeniach od innych graczy czy informacje o promocjach, wersjach próbnych gier (integracja z nowym Windows Marketplace). Więcej o Game Hub, dowiecie się z poniższej prezentacji:

In-depth look at Windows Phone 7 Xbox Live games hub

Całość zapowiada się bardzo interesująco. Niemniej, o tym, czy zapowiedzi Microsoftu okażą się prawdą dowiemy się dopiero za kilka miesięcy.

Źródło: SIMblog.pl

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)