Ilość zamówień na iPady szybko zmalała

Ilość zamówień na iPady szybko zmalała

Ilość zamówień na iPady szybko zmalała
Krzysztof Basel
15.03.2010 13:49, aktualizacja: 15.03.2010 14:49

Pierwszego dnia po wprowadzeniu zamówień na tablet Apple klienci mogli zarezerwować aż 120 tys. iPadów. Po pierwszodniowym szaleństwie entuzjazm zmalał i szacuje się, że zamówienia ustabilizowały się na poziomie 20-30 tys. na dzień.

Pierwszego dnia po wprowadzeniu zamówień na tablet Apple klienci mogli zarezerwować aż 120 tys. iPadów. Po pierwszodniowym szaleństwie entuzjazm zmalał i szacuje się, że zamówienia ustabilizowały się na poziomie 20-30 tys. na dzień.

Skąd przypuszczamy, ile iPadów sprzedaje Apple? Niektórzy klienci podają numery swoich zamówień, z których wynika ile urządzeń zostało zarezerwowanych. Wielu wierzy, że klienci zamówili pierwszego dnia aż 120 tys. iPadów. Drugiego i trzeciego dnia boom na tablety powoli opadł.  Philip Elmer-DeWitt prowadzący blog Fortune Brainstorm Tech powołuje się na informacje od Danieal Tello - analityka, który śledzi sprzedaż iPadów. Tello twierdzi, że klienci Apple rezerwują obecnie ok 1000 iPadów na godzinę.

Pozostały nam 2-3 weekendy przez rozpoczęciem wysyłki iPadów do klientów. Nie przewiduję, aby w tym czasie Apple otrzymało więcej, niż pół miliona zamówień - mówi analityk z Wenezueli.

Tello uważa też, że Apple sprzeda 1 milion tabletów już w drugim tygodniu po rozpoczęciu sprzedaży. Czytając blog Fortune Brainstorm Tech możemy dowiedzieć się także, że wenezualski analityk przewiduje ok 30 tys. rezerwacji iPadów w ciągu tygodnia i ok 15 tys. w weekendy. Z kolei grupa Investor Village podaje, że do tej pory klienci Apple zamówili zdecydowanie więcej iPadów z Wi-Fi, niż model z Wi-Fi oraz 3G. Stosunek obu wersji to jak 2 do 1.  Warto też odnotować, że aż 35 % wszystkich zamówień mają stanowić iPady o pojemności 64 GB.

Mimo szybkiego spadku zamówień, dalej możemy uznać wyniki Apple za bardzo dobre. Wielu wróżyło wielką iPadakę, tymczasem klienci nie zawiedli Steve'a. W całej sprawie zastanawiający jest brak informacji od Apple. Firma z Cupertion przyzwyczaiła nas do chwalenia się swoimi osiągami finansowymi i sprzedażowymi. Być może Apple niedługo wyda oficjalny komunikat prasowy w tej sprawie, a może po prostu przewidywania analityków są mylne i nie ma czym się chwalić. Pamiętajmy, że do takich informacji trzeba podchodzić z dużą rezerwą.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)