Czy iPad będzie następnym iPhonem dla producentów akcesoriów?

Czy iPad będzie następnym iPhonem dla producentów akcesoriów?

Czy iPad będzie następnym iPhonem dla producentów akcesoriów?
Zbigniew Kowal
28.02.2010 08:48, aktualizacja: 28.02.2010 09:48

Zbliżająca się wielkimi krokami premiera iPad’a to początek finansowego eldorado dla producentów słuchawek, obudów, żelowych skinów i innego rodzaju akcesoriów. Nowego urządzenia nikt nie chce pominąć w swojej ofercie, tym bardziej że na zwycięzcę tej wojny czekają miliony dolarów.

Zbliżająca się wielkimi krokami premiera iPad’a to początek finansowego eldorado dla producentów słuchawek, obudów, żelowych skinów i innego rodzaju akcesoriów. Nowego urządzenia nikt nie chce pominąć w swojej ofercie, tym bardziej że na zwycięzcę tej wojny czekają miliony dolarów.

O co tak naprawdę cały ten hałas? Wystarczy powiedzieć, że w 2009 roku zyski ze sprzedaży wszystkich akcesoriów do iPhone’a oraz iPoda osiągnęły pułap 3,7 miliarda dolarów. Analitycy zakładają, że rynek związany z iPadem może okazać się nawet jeszcze bardziej lukratywny.

To będzie niewiarygodnie ważna część naszego biznesu”- powiedział Jamie Elgie z firmy Belkin w rozmowie z dziennikarzami BusinessWeek’u. Natomiast inna firma, GelaSkins rozpoczęła projektowanie swoich żelowych nakładek już w kilka godzin po oficjalnej prezentacji urządzenia przez Apple’a. Wszystkie firmy zajmujące się sprzedażą akcesoriów przystąpią do wojny już w dniu premiery iPad’a na sklepowych półkach.

Obraz

Faktycznie jest się o co bić, skoro produkty po 15 dolarów wygenerowały tak duży zysk to co powiecie o akcesoriach do nowego urządzenia po 50 dolarów? Nie zapominajmy również, że większość firm produkujących dodatkowe rzeczy dla urządzeń Apple’a zarabia na nich od 70% do 90%. Nic wiec w tym dziwnego, że najwięksi producenci przestawiają się na iPada właśnie.

Całkiem możliwe, że po nowe pieniądze schyli się również Apple. Firma z Cupertino wraz z prezentacją nowego tabletu pokazała światu również kilka akcesoriów: klawiaturę, stację dokującą czy specjalną przystawkę do zdjęć. Jak zwykle, na ostateczną odpowiedź na zadane w tytule wpisu pytanie trzeba będzie poczekać. Mam jednak dziwne wrażenie, że mimo wszystko iPad okaże się mniej dochodowym interesem niż iPhone. A jakie jest wasze zdanie?

Źródło: Cult of Mac

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)