iPhone idealnym narzędziem promującym zespoły muzyczne

iPhone idealnym narzędziem promującym zespoły muzyczne

iPhone idealnym narzędziem promującym zespoły muzyczne
Zbigniew Kowal
05.02.2010 13:57, aktualizacja: 05.02.2010 14:57

Dzisiejszy marketing to nie tylko wysyłanie e-maili, odbieranie telefonów i przygotowywanie eventów w plenerze. Zaistnieć na rynku jest bardzo ciężko, dlatego też specjaliści uciekają się do coraz to nowszych technik marketingowych. Doskonałym przykładem jest iPhone, którego rola w świadomości wielu konsumentów jest coraz większa.

Dzisiejszy marketing to nie tylko wysyłanie e-maili, odbieranie telefonów i przygotowywanie eventów w plenerze. Zaistnieć na rynku jest bardzo ciężko, dlatego też specjaliści uciekają się do coraz to nowszych technik marketingowych. Doskonałym przykładem jest iPhone, którego rola w świadomości wielu konsumentów jest coraz większa.

W jaki sposób można wykorzystać urządzenie Apple’a do promowania zespołu muzycznego? Pomysł jest bardzo prosty, ale chwytliwy. Wystarczy napisać grę, wrzucić do niej kilka utworów kapeli i sprzedawać po jednym dolarze. Niemożliwe? Oczywiście że możliwe, w taki właśnie sposób postanowiła reklamować się nowojorska grupa (patrz zdjęcie tytułowe) Shinobi Ninja.

Obraz

Członkowie zespołu (a raczej ich menadżer) poprosili o wsparcie firmę Interbang Entertainment, która to stworzyła klasycznego beat’em up na iPhone’a. W grze Shinobi Ninja Attacks, gracz wciela się w postać jednego z członków zespołu (wirtualne awatary) w ulicznej walce o przetrwanie. Akcja gry osadzona została bowiem na ulicach Brooklynu, które trzeba przemierzyć „kopiąc tyłki” wszelkiemu menelstwu. Podczas kampanii mającej na celu dobrnięcia do mitycznego klubu Babylon, gracz może odblokować cztery soundtracki zespołu oraz dwa filmiki z udziałem Shinobi Ninja.

SHINOBI NINJA ATTACKS GAMEPLAY TRAILER!

Idealny przykład na połączenie przyjemnego z pożytecznym. Fani otrzymują grę oraz cztery soundtracki ulubionego zespołu, natomiast sama kapela rozgłos medialny oraz pieniądze ze sprzedaży. Pomysł został również podchwycony w Polsce, podobną aplikację (bez utworów) stworzyła firma Sirocco dla Doroty Rabczewskiej, bliżej znanej wszystkim jako Doda.

Pobierz na swojego iPhone’a / iPod'a Touch:

Źródło: Simblog

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)