Apple kontra Fujitsu: do kogo należy nazwa iPad?

Apple kontra Fujitsu: do kogo należy nazwa iPad?

Apple kontra Fujitsu: do kogo należy nazwa iPad?
Karolina Adamus
29.01.2010 10:15, aktualizacja: 29.01.2010 11:15

Od momentu, gdy Steve Jobs przedstawił w środę swoje kolejne "rewolucyjne" urządzenie, w Internecie jak grzyby po deszczu pojawiają się pretensje, co do specyfikacji tabletu. Miłośnicy Apple zarzucają firmie, że nie został dopracowany. Okazuje się, że mogą mieć rację. Jak się okazuje Apple nie dopilnował także nazwy tabletu i najprawdopodobniej będzie się musiał o nią walczyć z Fujitsu.

Od momentu, gdy Steve Jobs przedstawił w środę swoje kolejne "rewolucyjne" urządzenie, w Internecie jak grzyby po deszczu pojawiają się pretensje, co do specyfikacji tabletu. Miłośnicy Apple zarzucają firmie, że nie został dopracowany. Okazuje się, że mogą mieć rację. Jak się okazuje Apple nie dopilnował także nazwy tabletu i najprawdopodobniej będzie się musiał o nią walczyć z Fujitsu.

3,5-calowy, kolorowy ekran, system Windows CE.NET, WiFi, Bluetooth, procesor Intel oraz możliwość połączenia VoIP - oto specyfikacja urządzenia o nazwie iPad. Fujitsu twierdzi, że jako pierwszy zarejestrował nazwę gadżetu już w 2003 roku, po premierze PDA.

Masahiro Yamane, dyrektor PR firmy Fujitsu, twierdzi:

Naszym zdaniem, nazwa należy do nas.

Czy aby na pewno? Urząd patentów i znaków towarowych Stanów Zjednoczonych (PTO) odrzucił aplikację Fujitsu ze względu na firmę Mag-tek, która już w 2000 roku starała się o zarejestrowanie nazwy iPad. Ostatecznie Fujitsu porzucił aplikację na początku 2009, po czym w lipcu tego samego roku stwierdził, że jednak warto starać się o jej ponowne rozpatrzenie. Czyżby firma dowiedziała się o planach Apple? Producent "jabłuszek" bowiem jeszcze tego samego miesiąca złożył aplikację o rejestrację nazwy iPad do PTO oraz prośbę o czas na zakwestionowanie wniosku Fujitsu.

Japońska firma twierdzi, że ma prawa do nazwy, bo ich urządzenie należy do kategorii "mobilne". Jakby nie patrzeć iPad Apple też do niej należy. PTO dało czas amerykańskiemu producentowi do 28 lutego tego roku, aby obronić swój wniosek. Cała sprawa będzie więc prawdopodobnie walką o to, które urządzenie jest bardziej mobilne.

Jak słusznie zauważył New York Times, z nazwy iPad korzystają już inne firmy: niemiecki Siemens oraz kanadyjski producent odzieży Coconut Grove Pads, jednak nie do określenia produktów mobilnych.

Źródło: IntoMobileNew York Times

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)