Słaba sprzedaż smartfonów w 2009 roku... z winy Nokii

Słaba sprzedaż smartfonów w 2009 roku... z winy Nokii

Nokia N97
Nokia N97
Karolina Adamus
17.12.2009 09:30, aktualizacja: 17.12.2009 10:30

Jak co roku firmy analityczne rozpoczęły badania nad wynikami rynku komórkowego. Tym razem pod ostrze poszły smartfony. Z analizy Gartnera wynika, że sprzedaż smartfonów w 2009 roku okazała się zbyt mała niż wcześniej przewidywano. Firma obarcza winą Nokię, która jako lider rynku nie zaprezentowała dostatecznie dużej liczby modeli z wyższej półki.

Nokia przyznała się już do tego, że zaczyna tracić laur pierwszeństwa na niektórych rynkach komórkowych. W Wielkiej Brytanii firma straciła prowadzenie na rzecz Samsunga. Żeby tego było mało fiński producent posądzany jest teraz o zbyt słaby wkład w rynek smartfonów.

Z badań firmy analitycznej Gartner wynika, że sprzedaż telefonów wyposażonych w system operacyjny wzrosła w roku 2009 o 24 procent w stosunku do roku 2008. Nie ma się jednak czym cieszyć. Gartner zaznacza, że spodziewano się wzrostu o co najmniej 29 procent. Carolina Milanesi, dyrektor Gartnera, przyznaje ponadto, że do drugiego kwartału 2009 wszystko szło zgodnie z planem.

Firma winą o zbyt niską sprzedaż smartfonów obarcza Nokię, która nie zaproponowała swoim klientom silnego modelu z wyższej półki. Konsumenci, co dziwne, ufając tej marce nie szukali alternatywy wśród konkurencji, lecz czekali na odzew fińskiej firmy.

Trzeba przyznać, że Gartner ma sporo racji. Nokia wiązała zbyt wielkie nadzieje z modelem N97, który nie znalazł przychylności wśród klientów. Co o tym myślicie? Czy Nokia rzeczywiście wykazała się słabym wkładem w rynek smartfonów w tym roku?

Źródło: Softpedia

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)