Chiny: sprzedaż iPhone’a totalną porażką!

Chiny: sprzedaż iPhone’a totalną porażką!

Chiny: sprzedaż iPhone’a totalną porażką!
Chiny: sprzedaż iPhone’a totalną porażką!
Paweł Żmuda
08.12.2009 13:46, aktualizacja: 08.12.2009 14:46

Smartfon Apple iPhone trafił oficjalnie na rynek chiński 30 października. Pisałem wtedy, że premiera telefonu wcale nie wzbudziła w Chińczykach zbytniego zainteresowania. Powodem takiego obrotu sprawy było między innymi to, że komórka była już dostępna w chińskich sklepach – nawet zakupienie hurtowych ilości iPhone’ów z przemytu nie stanowiło w Chinach problemu. Jednak nikt nie spodziewał się, że będzie aż tak źle. Po blisko tygodniu sprzedaży, wyniki są zdecydowanie poniżej oczekiwań.

Smartfon Apple iPhone trafił oficjalnie na rynek chiński 30 października. Pisałem wtedy, że premiera telefonu wcale nie wzbudziła w Chińczykach zbytniego zainteresowania. Powodem takiego obrotu sprawy było między innymi to, że komórka była już dostępna w chińskich sklepach – nawet zakupienie hurtowych ilości iPhone’ów z przemytu nie stanowiło w Chinach problemu. Jednak nikt nie spodziewał się, że będzie aż tak źle. Po blisko tygodniu sprzedaży, wyniki są zdecydowanie poniżej oczekiwań.

Agencja Reuters informuje, że oficjalny sprzedawca iPhone’a na chińskim rynku – operator China Unicom, sprzedał jedynie 5000 telefonów. Przypomnijmy, że w Chinach mieszka około 1 338 612 968 osób! W rozmowie z agencją Reuters, analityk z firmy Piper Jaffray, Gene Munster stwierdził, że wprowadzenie iPhone’a do Chin to wielkie rozczarowanie, według jego przewidywań w ciągu pierwszego tygodnia sprzedaży powinno rozejść się około 30 000 egzemplarzy.

Powodem słabej sprzedaży nie są chyba ceny telefonu. W sieci Unicom iPhone 3G 8GB kosztuje około 861 dolarów, model o pamięci 32GB to równowartość ponad 1000 USD, ale ceny te są dostosowane do warunków rynku (sic!). Ogromnym minusem sprzedawanych w Chinach modeli jest brak WiFi - właśnie ta ułomność jest według analityków głównym powodem słabej sprzedaży.

[Aktualizacja] Minął ponad miesiąc od ogłoszenia wyników sprzedaży iPhone’a w Chinach i wygląda na to, że sytuacja wcale nie uległa poprawie. Taobao.com, największy serwis aukcyjny w Chinach (odpowiednik eBay i Allegro), zanotował rekordowo niską sprzedaż iPhone’a. W ciągu dwóch tygodni, czyli od czasu otwarcia wirtualnego sklepu z telefonami dostarczonymi przez operatora China Unicom, serwis wysłał do nowych klientów zaledwie 5 egzemplarzy iPhone’a: dwa modele w wersji 8GB i trzy w wersji 16GB.

Porażka sprzedaży iPhone’a przez China Unicom wynika głównie (jak już wcześniej wspominaliśmy) ze zbyt wysokiej ceny iPhone’a w Chinach oraz z braku WiFi w telefonie.

Firma Analysys International wysunęła jednak nową teorię. Z badań wynika, że młodzi Chińczycy lubią płacić za małe zakupy (jak dzwonki, gry, aplikacje) za pomocą komórki, a dokładniej karty prepaid oferowanych przez lokalnych operatorów. Aplikacje w sklepie App Store można natomiast zakupić tylko przy pomocy karty kredytowej. Analysys International uważa, że brak płatności w sklepie za pomocą komórki może być kolejnym czynnikiem wpływającym na porażkę iPhone’a w Chinach.

Źródło: Komórkomania.pl

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)