UKE o przenoszeniu numerów - wyniki kontroli

UKE o przenoszeniu numerów - wyniki kontroli

przenoszenie numeru
przenoszenie numeru
Kira Czarczyńska
02.11.2009 14:05, aktualizacja: 02.11.2009 15:05

Już ładne parę miesięcy działa ustawa nakazująca operatorom telefonii komórkowej znaczne skrócenie czasu przenoszenia numerów telefonów pomiędzy sieciami. Co z tego jednak, skoro teoria sobie, a praktyka wygląda tak, jak zwykle?

Najgorzej wypadał w tej kwestii Polkomtel - ale oczywiście kontrola Urzędu Komunikacji Elektronicznej trafiła się wszystkim. Trwała od 2 do 14 października, a efekty w postaci raportu UKE poznaliśmy tuż przed weekendem.

Już ładne parę miesięcy działa ustawa nakazująca operatorom telefonii komórkowej znaczne skrócenie czasu przenoszenia numerów telefonów pomiędzy sieciami. Co z tego jednak, skoro teoria sobie, a praktyka wygląda tak, jak zwykle?

Najgorzej wypadał w tej kwestii Polkomtel - ale oczywiście kontrola Urzędu Komunikacji Elektronicznej trafiła się wszystkim. Trwała od 2 do 14 października, a efekty w postaci raportu UKE poznaliśmy tuż przed weekendem.

Na podstawie przeprowadzonych na przełomie lipca i sierpnia bieżącego roku kontroli w Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o. o., Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel Sp. z o.o. oraz P4 Sp. z o.o. stwierdzono, że wyżej wymienieni operatorzy od dnia 6 lipca 2009 r. realizowali uprawnienia abonentów i użytkowników końcowych do przeniesienia numeru. Incydentalne przypadki nieprawidłowości były niezwłocznie wyjaśniane w relacjach międzyoperatorskich.

W dniu 6 lipca 2009 r., to jest w dniu wejścia w życie ww. rozporządzenia, Polkomtel SA złożył wniosek o zawieszenie realizacji uprawnienia abonentów i użytkowników usługi przedpłaconej do przeniesienia przydzielonego numeru przy zmianie dostawcy usług. [...] W dniu 17 sierpnia 2009 r. Polkomtel SA otrzymał decyzję Prezesa UKE z dnia 31 lipca 2009 r. odmawiającą zawieszenia realizacji uprawnienia abonentów i użytkowników usługi przedpłaconej do przeniesienia przydzielonego numeru przy zmianie dostawcy usług.

Plusowi udało się więc co prawda termin skrócenia czasu przenoszenia numeru nieco przesunąć, musiał jednak i tak dostosować się do przepisów - tak, jak i pozostali operatorzy.

A jak sytuacja wyglądała pod koniec prowadzonej kontroli?

Cóż, zdaniem Urzędu Komunikacji Elektronicznej, na chwilę obecną obowiązek, który wprowadziło rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych w dniu 6 lipca 2009r. - jest przez operatorów komórkowych realizowany.

UKE zaprasza jednak do zgłaszania ewentualnych problemów w realizacji tego obowiązku:

Prezes UKE postanowił wydać zalecenia pokontrolne wzywające Polkomtel do usunięcia stwierdzonych naruszeń, całkowitego wyeliminowania opóźnień oraz ponowić kontrolę w przyszłości, aby sprawdzić ich wykonanie. Zachęcamy abonentów do dzielenia się z UKE informacjami o funkcjonowaniu usługi.

Nie pozostaje mi nic innego jak poprzeć tą sugestię...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)