Cellna recenzja: Diamond Islands 2

Cellna recenzja: Diamond Islands 2

Cellna recenzja: Diamond Islands 2
Karolina Adamus
03.09.2009 11:30, aktualizacja: 03.09.2009 13:30

Diamond Islands 2 to już druga odsłona logicznej gry opracowanej przez Digital Chocolate. Firma specjalizująca się w grach wymagających główkowania i odrobiny zręczności odświeżyła poprzednią wersję, zachowując ten sam klimat i poziom co w pierwszej odsłonie.

Diamond Islands 2 to gra, która jest w stanie zapewnić długie godziny rozrywki tym, którzy oczekują od gier komórkowych czegoś więcej niż wielokrotnego klikania w klawisz '5'. Gra została podzielona na tryb przygody (Play Story) oraz wyzwania. W pierwszym do dyspozycji mamy 10 archipelagów składających się z sześciu wysp (poziomów). Wyzwania w drugim trybie, które zostają odblokowane podczas przygody, dostarczają wiele dodatkowych godzin grania i często są tak trudne, że nad jednym można przesiedzieć kilkadziesiąt minut.

Diamond Islands (J2ME)

Powyżej film przedstawiający Diamond Islands.

Jak już wspomniałam tryb przygody to 10 archipelagów z 6 wyspami do przejścia. Jak się można domyślić każdy następny poziom otwierany jest po przejściu poprzedniego. W Diamond Islands 2 poziom trudności rośnie wraz z postępem rozgrywki, niech was więc nie zrazi zbyt łatwa gra na samym początku. Poradzenie sobie z 10 archipelagiem to już spore wyzwanie, a nie tylko "metoda prób i błędów".

Obraz

Celem Diamond Islands 2 podobnie, jak w poprzedniej części jest przemieszczenie totemu od punktu startowego do mety. Tak właściwie to totem poruszany i obracany jest przez czterech fanatycznych wyznawców (Majów czy innych takich), którzy próbują przepchnąć go do nowego miejsca kultu. My, jako ręka boska, wskazujemy w jaki sposób i gdzie mają totem przesunąć. Na naszej drodze co jakiś czas stają oczywiście pułapki w postaci mostów, tratew do przepłynięcia na drugi brzeg wyspy, czy też błotko (na którym jak w rzeczywistości łatwo się pośliznąć).

Obraz

Przepchanie totemu z jednego punktu do drugiego to nie jedyny cel gry, chociaż decydujący. Dodatkiem są kryształy, które pojawiają się na naszej drodze. Zebranie wszystkich na wyspie gwarantuje najwyższy wynik przejścia poziomu zachęca więc do namęczenia się i zebrania każdego z nich.

Grafika gry jest utrzymana w kreskówkowym stylu, miłym dla oka. Muzyka w grze to standardowa melodyjka, która nudzi się po pewnym czasie.

Obraz

Gra chodzi płynnie zarówno na Symbianie, jak i Javie. Diamond Islands 2 testowałam na Nokii 5800. Gra jest dopasowana do ekranu i świetnie reaguje na dotyk. Nie zacina się, chociaż dwa razy zawiesiła się podczas wczytywania nowej wyspy.

Zalety:

  • niezwykle grywalna,
  • wciąga na długie godziny,
  • tryb wyzwań dodatkowo przedłużający grę,
  • 10 archipelagów zawierających 6 poziomów to sporo grania jak na grę komórkową,
  • przyjemna grafika,
  • dobrze wyważony poziom trudności - nie za trudna i nie za łatwa.

Wady:

  • jak zwykle muzyka - nudna i nużąca, mimo że dopasowana klimatycznie,
  • brak dźwięków gry, jak przewracanie totemu - tylko melodyjka.

Ocena: 8,5/10

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)