Android Market przesadził ze stwierdzeniem "za darmo"

Android Market przesadził ze stwierdzeniem "za darmo"

fot.: larvalabs.com
fot.: larvalabs.com
Karolina Adamus
01.09.2009 10:00, aktualizacja: 01.09.2009 12:00

Każdy użytkownik telefonu z Androidem po kliknięciu na ikonę Market wciąż nie może nacieszyć się dostępnością za darmo większości aplikacji i gier. Jak się okazuje strategia Google już niedługo może im się odbić czkawką. W porównaniu do Apple i jego App Store, Android Market wykazuje żałosne wyniki sprzedaży. Co za tym idzie wielu deweloperów w końcu zrezygnuje z tworzenia aplikacji na Androida i przesiądzie się na iPhone'a.

Blog LarvaLabs opublikował wyniki sprzedaży Android Market na sierpień 2009 roku i nie są one zbyt optymistyczne. Podczas gdy miesięczna sprzedaż aplikacji i gier na iPhone'a w App Store osiąga prawie 200 milionów dolarów, sprzedaż w Android Market wynosi zaledwie 5 milionów.

fot.: larvalabs.com
fot.: larvalabs.com

LarvaLabs uważa, że powodem tak małej sprzedaży i coraz mniejszym zainteresowaniem deweloperów mogą być: brak możliwości wstawienia screenów w Markecie, opis na jedynie 325 znaków, możliwość zakupu tylko kartą kredytową oraz trudności w znalezieniu płatnych aplikacji wśród gąszczu darmowej (często) tandety.

Z punktu widzenia użytkownika darmowe aplikacje to plus Android Marketu. Z punktu widzenia dewelopera - lepiej zająć się iPhone'a, bo tam można zarobić.

Źródło: larvalabs.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)