Mobilny Internet - UKE podsumowało ceny

Mobilny Internet - UKE podsumowało ceny

modem usb
modem usb
Kira Czarczyńska
28.08.2009 13:45, aktualizacja: 28.08.2009 15:45

Mieszkamy w kraju, w którym uniwersalną, zawsze akceptowalną dla pytającego odpowiedzią na pytanie Ile kosztuje dostęp do Internetu? jest: Za drogo!. Myślę, że tak samo odpowiadają też ci, którzy korzystają z darmowych HotSpotów miejskich...

W przypadku mobilnego dostępu do Internetu, ta odpowiedź była jednak przez długi czas bardzo prawdziwa. Czy jest nadal? Urząd Komunikacji Elektronicznej postanowił to sprawdzić.

Mieszkamy w kraju, w którym uniwersalną, zawsze akceptowalną dla pytającego odpowiedzią na pytanie Ile kosztuje dostęp do Internetu? jest: Za drogo!. Myślę, że tak samo odpowiadają też ci, którzy korzystają z darmowych HotSpotów miejskich...

W przypadku mobilnego dostępu do Internetu, ta odpowiedź była jednak przez długi czas bardzo prawdziwa. Czy jest nadal? Urząd Komunikacji Elektronicznej postanowił to sprawdzić.

Okazuje się, że średnio nie jest źle: klient prywatny płaci miesięcznie 55 zł, biznesowy sporo taniej bo 36 zł. Przy czym rozrzut jest spory - miesięczny koszt waha się bowiem od 29 zł do aż 160 zł dla klienta prywatnego, od 25 zł do 157 zł dla biznesowego (wszystkie ceny z VAT).

Aktywacja też nie jest tania, chociaż rozstrzał cenowy jest jeszcze solidniejszy - od 1 zł do 189 zł. Jak zwykle najgorzej wychodzą na tym klienci dostępu mobilnego, korzystający z ofert pre-paid. Zestaw startowy (odpowiednik aktywacji, za którą płacą abonenci) w analizowanych ofertach kosztował od 249 nawet do 919 zł z VAT. W zamian jednak - średnio za dostęp do Internetu w systemie pre-paid płaci się miesięcznie zaledwie 19 zł.

Analiza Urzędu Komunikacji Elektronicznej potwierdziła przy okazji przypadkowo to, czym od dawna już chwali się sieć Play: pod względem kosztów ponoszonych przez klienta, oferta Play Online wypada przeciętnie najkorzystniej.

Źródło: UKE

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)