Jak to jest z tym przenoszeniem numeru w jeden dzień? - po kontroli UKE

Jak to jest z tym przenoszeniem numeru w jeden dzień? - po kontroli UKE

uke
uke
Katarzyna Pura
21.08.2009 14:00, aktualizacja: 21.08.2009 16:00

Jak informowaliśmy 6.lipca, w dzień wejścia w życie nowych przepisów regulujących przede wszystkich obowiązek przenoszenia numerów przez operatorów infrastrukturalnych w jeden dzień, Prezes UKE rozpoczęła kontrolę tejże procedury. Zakończyła się ona 14 sierpnia. Jesteście ciekawi jej wyników? O nich dalej.

Podczas kontroli okazało się, iż trzech operatorów wypełnia swój obowiązek wobec swoich użytkowników i przenosi numer w ciągu 24 godzin, są nimi: PTC, P4 oraz PTK Centertel. Ten ostatni, mimo złożenia wniosku o wydanie decyzji w sprawie zawieszenia uprawnień abonentów do końca lipca, i tak wypełnił swój obowiązek. Wśród wyliczonych operatorów brakuje tylko Polkomtel - co z nim?

Polkomtel wyłamał się i złożył do Prezesa UKE pismo w sprawie zawieszenia realizacji nałożonego obowiązku o przenoszeniu numeru w jeden dzień oraz przesłał do wszystkich pozostałych operatorów pisma informujące, że przenosić numery będzie na starych zasadach, co za tym idzie - wielu użytkowników tej sieci było pokrzywdzonych, ponieważ uniemożliwiało to przenoszenie numeru w 24 godziny.

Trzeba również zaznaczyć, że złożenie wniosku do Prezesa UKE o zawieszenie realizacji nałożonego wcześniej obowiązku zwalnia wnioskującego z tegoż właśnie obowiązku do momentu rozpatrzenia wniosku. Z tego prawa skorzystał PTK Centertel oraz Polkomtel. Z dniem 31.07.2009 r. wnioski zostały odrzucone.

Oznacza to, ni mniej, ni więcej, że wszystkie sieci przenoszą (a przynajmniej powinny) numery swoich klientów do innych operatorów w jeden dzień, tak, jak to jest zapisane w przepisach obowiązujących od 6. lipca bieżącego roku.

Źródło: UKE

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)