Przedruk z SIMblog.pl:
Nawigacja satelitarna wciąż jest wykorzystywana głównie w roli współczesnego odpowiednika map samochodowych, do poszukiwania najbliższych sklepów, kin, restauracji i firm, a także, w coraz większym stopniu, jako uzupełnienie funkcji serwisów społecznościowych. Nokia idzie tymczasem krok dalej, testując aktualnie usługę lokalizacyjną działającą w centrum handlowym.
Przedruk z SIMblog.pl:
Nawigacja satelitarna wciąż jest wykorzystywana głównie w roli współczesnego odpowiednika map samochodowych, do poszukiwania najbliższych sklepów, kin, restauracji i firm, a także, w coraz większym stopniu, jako uzupełnienie funkcji serwisów społecznościowych. Nokia idzie tymczasem krok dalej, testując aktualnie usługę lokalizacyjną działającą w centrum handlowym.
Nietypowy serwis został uruchomiony w centrum Kamppi w pobliżu Helsinek. Niestety, na razie tylko bywalcy tej galerii handlowej mogą wziąć udział w testach. Pozostałym posiadaczom telefonów pozostaje tylko obejrzenie filmu widocznego powyżej.
Na czym polega nowa usługa? Ma ona przede wszystkim radzić sobie z ograniczeniami systemu GPS, który nie radzi sobie w zamkniętych przestrzeniach. W Kamppi rozwiązano ten problem za pomocą zestawu darmowych hotspotów Wi-Fi, które umożliwiają dokładną lokalizację właściciela komórki. I to właściwie główna kwestia techniczna związana z działaniem usługi. Resztę stanowi specjalna witryna internetowa przeznaczona dla bywalców galerii oraz oprogramowanie, które można pobrać ze strony domowej projektu.
Aplikacja przeznaczona dla klientów centrum Kamppi działa na urządzeniach z systemem Symbian S60 i oferuje następujące funkcje:
- możliwość udostępnienia informacji o miejscu pobytu innym osobom,
- korzystanie z map w celu ustalenia miejsca spotkania,
- możliwość odnalezienia sklepów i punktów usługowych,
- przeglądanie ofert sklepów,
- kupony rabatowe.
Aktualny test jest drugim z kolei przeprowadzonym przez Nokię. Nie wiadomo jednak, czy i kiedy usługi lokalizacyjnego typu staną się codziennością.
Źródło: SIMblog