Mniej biznesowy BlackBerry
KIRA CZARCZYŃSKA • dawno temuJak twierdzi RIM, firma na razie nie odczuwa zbyt dotkliwie skutków kryzysu gospodarczego (choć analitycy rynku akurat twierdzą, że sprzedaż BB spada — ale kto by wierzył analitykom…). Szykuje się jednak do subtelnej ale wyraźnej zmiany swojej polityki marketingowej: do urządzeń BlackBerry, kojarzących się dotąd raczej głównie z sektorem średnich i dużych przedsiębiorstw, zachęcani będą teraz klienci indywidualni.
Zmiana strategii marketingowej nie będzie się wbrew pozorom wiązała z drastycznie innym klientem docelowym. Jak mówił w Barcelonie Paul Lucier, wiceprezes Reseach In Motion — już w tej chwili około 45% wszystkich użytkowników BlackBerry to klienci indywidualni.
Sam proces sprzedaży również pozostanie podobny, jak w chwili obecnej: nadal związane z tym zadania realizować mają współpracujący z RIM operatorzy telefonii komórkowej. Jest to zresztą o tyle sensowne, że pełne korzystanie z pełni możliwości urządzeń serii BlackBerry i tak wymaga włączenia usługi BlackBerry przez operatora; z drugiej zaś strony, łączenie reklam BB i swojej sieci jest korzystne również dla GSM-ów.
Urządzenia BlackBerry trafiły na rynek niemal 10 lat temu, a używane w nich rozwiązania i technologie są nadal dynamicznie rozwijane. Klienci indywidualni również zdążyli je docenić — posunięcie marketingowe RIM może być więc całkiem niezłym remedium na problemy wynikające z kryzysu.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze