116 111 spełnia swoje zadanie

116 111 spełnia swoje zadanie

116 111 spełnia swoje zadanie
Kira Czarczyńska
26.01.2009 07:00, aktualizacja: 26.01.2009 08:00

Ogólnopolski i bezpłatny Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 ruszył 6 listopada 2008r. I są już pierwsze efekty jego uruchomienia: ponad 3600 tematycznych rozmów telefonicznych przeprowadzonych przez konsultantów Fundacji Dzieci Niczyje.

Najwyraźniej więc powstanie z inicjatywy Komisji Europejskiej numeracji 116 przeznaczonej dla telefonów o charakterze społecznym jest rzeczywistą odpowiedzią na potrzeby dzieci i młodzieży.

Ogólnopolski i bezpłatny Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 ruszył 6 listopada 2008r. I są już pierwsze efekty jego uruchomienia: ponad 3600 tematycznych rozmów telefonicznych przeprowadzonych przez konsultantów Fundacji Dzieci Niczyje.

Najwyraźniej więc powstanie z inicjatywy Komisji Europejskiej numeracji 116 przeznaczonej dla telefonów o charakterze społecznym jest rzeczywistą odpowiedzią na potrzeby dzieci i młodzieży.

Telefon zaufania 116 111 okazał się bardzo potrzebny. Dzieci i młodzież chętnie korzystają z tej metody profesjonalnego i anonimowego wsparcia w trudnych dla nich sytuacjach. - czytamy na stronach UKE informację Lucyny Kicińskiej, koordynatora Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111.

Na 3.600 dzwoniących, 80% to osoby w wieku 12-18 lat, a więc uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Aż 67% z nich stanowią dziewczynki, co akurat nie dziwi: chłopcy w tym wieku starają się raczej samodzielnie rozwiązywać swoje problemy i niechętnie zwracają się o pomoc z zewnątrz.

Problemy dotyczące braku akceptacji, nieszczęśliwej miłości czy innego rodzaju kontaktów z rówieśnikami i rodziną to 42% telefonów. Niestety, aż 20% dotyczyło zaistniałej przemocy fizycznej bądź psychicznej, a 7% - uzależnień od narkotyków, alkoholu i nikotyny.

Z bezpłatnego Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 najczęściej korzystają 12-18-latki głównie dlatego, że to właśnie oni mają najszerszy dostęp do Internetu i telefonów komórkowych. Świadomość istnienia takiego numeru będzie teraz zwiększana poprzez pakiety edukacyjne z informacjami i materiałami promocyjnymi Telefonu 116 111. Trafią one do szkół w całej Polsce i będą zawierać także materiały pomocnicze dla nauczycieli na lekcje wychowawcze.

Połączenia na numer 116 111 są bezpłatne ze wszystkich telefonów stacjonarnych i komórkowych. Telefon działa od poniedziałku do piątku, w godzinach od 12.00 do 20.00.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)