Sylwester = przeciążenie sieci GSM

Sylwester = przeciążenie sieci GSM

Sylwester = przeciążenie sieci GSM
Kira Czarczyńska
31.12.2008 14:00, aktualizacja: 31.12.2008 15:00

Dokładnie o północy otwieramy szampana, całujemy swojego partnera lub partnerkę, składamy sobie nawzajem i wszystkim naokoło serdeczne życzenia wszystkiego co dobre w nadchodzącym roku...

...a zaraz potem sięgamy po komórki. Trzeba przecież zadzwonić do bliskich, przyjaciół, znajomych. Albo chociaż wysłać SMS-a.

Sieci GSM dostają w kość już podczas Bożego Narodzenia (łącznie w sieciach Era, Plus i Orange wysłano ponad miliard SMS-ów) - w Nowy Rok jest jednak znacznie gorzej. O ile bowiem ruch telefoniczny i SMS-owy w Święta rozkłada się jakoś na te 3-4 dni, o tyle w noc Sylwestrową, zaraz po północy, jednocześnie próbuje użyć komórek większość ich posiadaczy.

Dokładnie o północy otwieramy szampana, całujemy swojego partnera lub partnerkę, składamy sobie nawzajem i wszystkim naokoło serdeczne życzenia wszystkiego co dobre w nadchodzącym roku...

...a zaraz potem sięgamy po komórki. Trzeba przecież zadzwonić do bliskich, przyjaciół, znajomych. Albo chociaż wysłać SMS-a.

Sieci GSM dostają w kość już podczas Bożego Narodzenia (łącznie w sieciach Era, Plus i Orange wysłano ponad miliard SMS-ów) - w Nowy Rok jest jednak znacznie gorzej. O ile bowiem ruch telefoniczny i SMS-owy w Święta rozkłada się jakoś na te 3-4 dni, o tyle w noc Sylwestrową, zaraz po północy, jednocześnie próbuje użyć komórek większość ich posiadaczy.

Na szczęście w ubiegłym roku nie było większych problemów z uzyskaniem połączenia czy wysłaniem lub otrzymaniem SMS-a w pierwszych godzinach Nowego Roku. Sieci GSM odrabiają powoli zadanie domowe i infrastruktura oraz systemy są już w stanie obsłużyć na sensownym poziomie nawet tak duży ruch - i dobrze, przyda się na Euro 2012.

Wystąpił jednak ostatnio inny problem, na który warto zwrócić uwagę także w tym roku: otóż kiedy abonenci wysyłali tysiące SMS-ów na minutę, zdarzało się kilkukrotne naliczenie opłaty za jedną i tą samą wiadomość. Widać to było później w billingach, na podstawie których zgłaszano reklamacje do operatorów. Tak więc otrzymując rachunek za okres rozliczeniowy obejmujący Sylwestra - sprawdź, czy przypadkiem ten problem nie wystąpił również teraz.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)