Więcej reklam za niższe rachunki?
KIRA CZARCZYŃSKA • dawno temu
Użytkownicy telefonów komórkowych ogólnie za reklamami nie przepadają, ale można ich skusić do zgody na oglądanie większej ilości SMS-ów od działów marketingu. I to w bardzo prosty sposób: obniżając im w zamian rachunki, czyli w zasadzie po prostu płacąc za odbieranie tych reklam. Według firmy Transverse — zgodziłoby się na takie rozwiązanie aż 61% klientów sieci GSM.
Wymagania potencjalnych odbiorców reklam są jednak spore:
— 19% zgodziłoby się na otrzymywanie reklam w zamian za 25-procentową obniżkę
— 36% oczekuje rachunków mniejszych o połowę
— 7% chce zniżki aż 75%
— 14% zgodzi się na reklamy tylko wtedy, kiedy w ogóle nie będzie musiało płacić rachunków
Jedna trzecia respondentów okazała się jednak nieprzekupna: nie życzą sobie otrzymywania reklam niezależnie od profitów, jakie zaproponuje im za to operator.
W związku z tymi warunkami, raczej nie należy się spodziewać masowego zainteresowania reklamodawców partycypowaniem w kosztach połączeń odbiorcy — aczkolwiek nie znaczy to rzecz jasna, że marketing mobilny zniknie czy choćby nieco przystopuje…
Zobacz również: Studio PlayStation 5 highlight: Adam Zdrójkowski – Fenomen kontrolera DualSense
Badanie przeprowadzone zostało przez iGR na zlecenie firmy Transverse na grupie 810 mobilnych subskrybentów w wieku od 18 do 65 lat. Szef iGR, Iain Gillott, komentując wyniki stwierdził: ze względu na aktualną sytuację ekonomiczną, klienci aktywnie szukają sposobów na obniżenie swoich miesięcznych wydatków. Ja mam jednak bardziej wrażenie, że to firmy aktywnie szukają sposobów zwiększania zysków, a klienci z ich pomysłów albo korzystają, albo nie — w zależności od tego czy uznają je za opłacalne… W końcu to nie klienci wpadli na pomysł badania, prawda?
Źródło: MarketingCharts.com
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze