Jedyne, co Samsungowi wyszło z Galaxy Gearem, to reklama?

Jedyne, co Samsungowi wyszło z Galaxy Gearem, to reklama?

fot. youtube.com
fot. youtube.com
Miron Nurski
07.10.2013 07:00, aktualizacja: 07.10.2013 09:00

Podczas wczorajszych rozgrywek NHL amerykańska telewizja wyemitowała naprawdę udaną reklamę Galaxy Geara, która została ciepło odebrana przez widzów. Szkoda, że tego samego nie można powiedzieć o samym zegarku.

We wspomnianym spocie można zobaczyć inteligentne zegarki, które od lat 40. XX wieku towarzyszą bohaterom filmów, kreskówek i seriali telewizyjnych. Pojawiły się urządzenia wykorzystywane m.in. przez Jetsonów, Power Rangers, Knight Ridera czy Inspektora Gadżeta. Gwoździem programu jest oczywiście Galaxy Gear.

W sieci pojawił się także drugi klip, w którym wykorzystano sceny wyjęte żywcem z telewizyjnych hitów.

Muszę przyznać, że zarówno sam pomysł, jak i wykonanie tych reklam przypadło mi do gustu. Samsung gra na sentymentach widzów i jednocześnie przekonuje ich, że to, co do tej pory uznawali za fikcję, jest już rzeczywistością.

Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że w tym samym czasie gdy Koreańczycy startują z udaną kampanią reklamową, pierwsi recenzenci zgodnie twierdzą, że Galaxy Gear jest produktem rozczarowującym.

[solr id="komorkomania-pl-187714" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3040,samsung-galaxy-gear-nie-tego-oczekiwalem" _mphoto="galaxy-gear-1-187714-266-41cdc05.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4543[/block]

Serwis The Verge przyznał zegarkowi Samsunga jedynie 4 punkty w 10-stopniowej skali ocen. Argumenty? Brak intuicyjności, zbyt duże gabaryty, bardzo wysoka cena, aplikacje przepełnione błędami, okrojone powiadomienia (bez podglądu wiadomości, liczby nieodebranych połączeń itp.) i bateria o żywotności smartfona, a nie zegarka. Pozytywnie na ocenę nie wpłynął również fakt, że Gear wymaga stałego połączenia z innym urządzeniem z serii Galaxy, a wybór tych kompatybilnych jest mocno ograniczony. Na The Verge czytamy:

Mam nadzieję, że pierwsza przygoda z Galaxy Gearem pozwoli Koreańczykom obrać właściwy kurs w stworzeniu prawdziwego smartwatcha. Obecnie jest on nieintuicyjny, za duży, drogi i potrzebuje wsparcia innego urządzenia. Byłoby lepiej, gdyby Gear pozostał na desce kreślarskiej.

Słów krytyki nie szczędzą również redaktorzy serwisu Gizmodo, którzy zwracają uwagę na toporną pracę systemu operacyjnego, która spowodowana jest prawdopodobnie zbyt niskim taktowaniem procesora (800 MHz) i niewystarczającą ilością pamięci RAM (512 MB). Ponoć nigdy nie wiadomo, czy ekran nie wyłapał dotyku czy zegarek po prostu się zamyślił. Na pytanie "czy warto kupić Galaxy Geara?" Gizmodo odpowiada:

Tylko wtedy, gdy 300 dolarów nic dla ciebie nie znaczy. Jeśli możesz pozbyć się takiej kwoty tylko po to, by zaspokoić swoją ciekawość, to jak najbardziej.

Redaktorzy dodają jednocześnie:

Tego typu urządzenia mają potencjał, ale Galaxy Gear jest bardzo, bardzo daleko od jego realizacji. Koniec końców jest to tylko ładnie wyglądający prototyp za 300 dolarów.

Również testerzy z serwisu AnandTech wymieniają liczne wady gadżetu, jednak dostrzegają światełko nadziei dla jego kolejnych generacji.

Jeśli przyjrzymy się historii Samsunga w niemal wszystkich segmentach (procesory, dyski SSD i smartfony), zauważymy, że firma ma tendencję do wypuszczania na rynek kiepskich produktów, jednak jest w stanie nad nimi pracować i ostatecznie stworzyć bardzo udane produkty.

Z kolei Zach Epstein z BGR wysnuł tezę, że inteligentny zegarek Samsunga jest przygotowaną w pośpiechu odpowiedzią na produkt, który nawet nie istnieje.

Gdyby nie plotki o iWatchu, które pojawiły się pod koniec ubiegłego roku, Galaxy Gear prawdopodobnie nigdy by się nie pojawił. A gdyby nawet, to na pewno nie w takiej formie, w jakiej istnieje teraz.

[solr id="komorkomania-pl-187857" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3038,galaxy-note-3-i-nowy-galaxy-note-10-1-pierwsze-wrazenia-wideo" _mphoto="galaxy-note-3-187857-135-7daa887.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4544[/block]

Pierwsze recenzje naszych zachodnich kolegów trudno uznać za zachęcające. Wygląda na to, że Galaxy Gear faktycznie został wprowadzony do sprzedaży wyłącznie po to, by choć raz wyprzedzić Apple'a. Pozostaje czekać na kolejne generacje urządzenia, które nie będą przygotowywane z zegarkiem w ręku.

Źródło: 9to5GoogleThe VergeGizmodoBGRAnandTech

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)