Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził kontrolę operatorów telefonii komórkowej. Oczywiście, najczęściej klienci - tradycyjnie już - problemy mają z reklamacjami, zarówno wadliwych telefonów jak i usług. Jednak to nie koniec listy wykazanych nieprawidłowości.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził kontrolę operatorów telefonii komórkowej. Oczywiście, najczęściej klienci - tradycyjnie już - problemy mają z reklamacjami, zarówno wadliwych telefonów jak i usług. Jednak to nie koniec listy wykazanych nieprawidłowości.
Dość często operatorzy umieszczają istotne warunki umowy w cenniku zamiast w regulaminie. Powód jest bardzo prosty: przy zmianie regulaminu abonent ma możliwość wypowiedzenia umowy bez ponoszenia dodatkowych konsekwencji (np. opłaty za jej przedterminowe zerwanie). W przypadku natomiast zmiany cennika - możliwość rezygnacji z usług mamy wyłącznie jeśli podwyższeniu ulegają ceny.
Inną spotykaną praktyką, nie mającą uzasadnienia ekonomicznego, jest różnicowanie opłat za zmianę taryfy w zależności od aktualnie przez abonenta posiadanej. Sieci rekompensują sobie w ten sposób w pewnym zakresie utratę korzyści związaną ze zmniejszeniem abonamentu, co zdaniem UOKiK jest mocno dyskusyjne.
Zakwestionowano również stawki pobierane za zdjęcie SIM-locka.